×
×
جدیدترین‌‌ها

آلمان: ناتو باید اقدامات بیشتری برای دفاع از خود در برابر روسیه انجام دهد

  • کد نوشته: 50729
  • مهر 18, 1401
  • وزیر دفاع آلمان تاکید کرد، ناتو باید برای "حفاظت" از خود در برابر روسیه و رئیس جمهورش اقدامات بیشتری انجام دهد چرا که هیچکسی نمی‌تواند متوجه شود که "توهم عظمت" رئیس جمهور روسیه تا کجا می‌تواند پیش برود.
    آلمان: ناتو باید اقدامات بیشتری برای دفاع از خود در برابر روسیه انجام دهد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان در جریان بازدید از نیروهای آلمانی مستقر در لیتوانی گفت: یک چیز مسلم است؛ وضعیت کنونی بدین معناست که ما باید با یکدیگر اقدامات بیشتری انجام دهیم.

    وی افزود: جنگ روسیه علیه اوکراین روز به روز وحشیانه‌تر و بی‌وجدان‌تر می‌شود. تهدید تسلیحات اتمی روسیه نشان می‌دهد که مقامات روس هیچ وجدانی ندارند.

    آمریکا بارها تاکید کرده است که به‌رغم “قدرت‌نمایی اتمی” ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، هیچ نشانه‌ای از آماده شدن روسیه برای استفاده از تسلیحات اتمی نمی‌بیند.

    آلمان در سال ۲۰۱۷ میلادی به دنبال الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه، نخستین گروه از نیروهای خود را در لیتوانی که یکی از اعضای ناتوست، مستقر کرد. آلمان در ژوئن سال جاری میلادی توافق کرد تا در واکنش به حمله ۲۴ فوریه روسیه به اوکراین، تعداد نیروهای خود در لیتوانی را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

    لامبرشت روز جمعه مرکز فرماندهی دائمی آلمان در لیتوانی را افتتاح کرد که به گفته وی می‌تواند در صورت لزوم به انتقال گردان نیروها از آلمان به لیتوانی ظرف ۱۰ روز کمک کند.

    یک گردان ناتو بین سه هزار تا پنج هزار نیرو دارد و لامبرشت گفت، مانورهای مرتب در لیتوانی به استقرار سریع نیروها در صورت لزوم برای پیوستن به یک هزار نیرویی که به طور دائمی در لیتوانی مستقر هستند، کمک می‌کند.

    وی افزود: ما در کنار متحدانمان می‌ایستیم. ما تهدیدات روسیه علیه لیتوانی را که در حال اجرای تحریم‌های اروپایی در مرز با کالینینگراد است، شنیدیم. اینها اولین تهدیدات این چنینی نیستند و ما باید آنها را جدی بگیریم و برای مقابله با آنها آماده شویم.

    وزیر امور خارجه لیتوانی روز جمعه تاکید کرده بود که ناتو باید پس از پیروزی اوکراین بر روسیه، درخواست عضویت کی‌یف در این سازمان دفاعی را بپذیرد در غیر این صورت وجود چنین ائتلافی بی‌معناست.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *