×
×
جدیدترین‌‌ها

ناآرامی‌ها؛ محور سخنان رؤسای قوا

  • کد نوشته: 50360
  • مهر 13, 1401
  • مسائل و مشکلات کشور در زمینه های اقتصادی و سیاسی، تحولات و ناآرامی های اخیر کشور، تاکید بر تدوین، تنظیم و اجرای قوانین براساس سیاست‌های ابلاغی از مهمترین مواردی بود که روسای قوا در افتتاحیه نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن پرداخته و مورد تاکید قرار دادند.
    ناآرامی‌ها؛ محور سخنان رؤسای قوا

    به گزارش نخست نیوز ، با پایان اتمام پنج ساله هشتمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقام معظم رهبری در ۲۹ شهریور ماه سال جاری اعضای دوره جدید را منصوب کرده و در حکم انتصاب این اعضا تاکید داشتند که مجمع از مهمترین نهادهای قانونی در جمهوری اسلامی و متعهد به دو مسئولیت اساسی است: اوّل تشخیص مصلحت در هنگام مواجهه‌ مجلس با شورای نگهبان، که مستلزم نگاه ژرف و مصلحت‌شناس و احاطه به حقائق کشور است و دوم نقش ویژه و مؤثر در تعیین سیاست‌های کلی نظام که متضمن راهبردی‎‌ترین تصمیم‌ها در اداره‌ی امور کشور است. ارائه‌ی راه‌حل برای معضلات و نیز نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی که به آن مجمع محترم احاله شده است، بر اهمیت این نهاد قانونی افزوده است.

    ایشان همچنین خاطرنشان کردند که در بیانیه‌ آغاز دوره‌ قبل خواسته‌هایی مطرح شده که اکنون نیز به علّت برآورده نشدن کامل، باید تکرار شود. از جمله: «سامان بخشیدن به مسأله نظارت بر اجرای سیاست‌ها و نیز پیشنهاد سازوکار برای ارزیابی کارآمدی و اثربخشی سیاست‌ها». «افزون بر آن، اتقان در تشخیص مصلحت، تنقیح سیاست‌های ابلاغ شده و بازنگری در آن در صورت لزوم، ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی و نخبگانی کشور و حضور منظم اعضاء محترم در جلسات مجمع، مورد تأکید است».

    بر همین اساس روز گذشته نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور روسای قوا و ریاست مجمع و همچنین با حضور اعضاء حقیقی و حقوقی آغاز به کار کرد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *