×
×
جدیدترین‌‌ها

ایروبیک ارتباط مستقیمی با تقویت ذهن وخلاقیت دارد

  • کد نوشته: 49680
  • اسفند 5, 1400
  • تمرین ها وحرکات ایروبیک و بدنسازی پایه تمام ورزش هاست مسوول کمیته ایروبیک هیات ورزش های همگانی خراسان رضوی با بیان این مطلب در باره اهمیت توجه به ورزش می گوید: ورزش از هر نوع که باشد برای شادابی و سلامتی مؤثر و مفید است و کمتر کسی است که ذاتا از ورزش متنفر باشد. اکثر مردم ورزش کردن را دوست دارند ولی به دلایل مختلف اعم از کمبود وقت، مشغله زیاد، تنبلی و . . . از آن گریزانند.
    ایروبیک ارتباط مستقیمی با تقویت ذهن وخلاقیت دارد

    نخست نیوز : مجید خروشی– اعظم برادران حسینی با بیش از 25 سال سابقه مربی گری در رشته های ایروبیک و آمادگی جسمانی بانوان در باره اهمیت این رشته ورزشی می گوید: ایروبیک با حرکات هوازی یکی از روش های تمرینی برای کسب آمادگی جسمانی (هوازی ) است و توانایی قلب و عروق و سیستم تنفسی را افزایش می دهد . همچنین سبب افزایش قدرت ،هماهنگی بین اعصاب و عضله،انعطاف پذیری ،چابکی،سرعت می شود.در اجرای حرکات ایروبیک تمرکز ذهنی از اهمیت بالایی برخوردار است که موجب رشد ذهن و تقویت خلاقیت می شود.و از آن جایی که این حرکات ورزشی بسیار متنوع و مفرح و شاد است سبب چربی سوزی و تناسب اندام مناسب می شود
    وی تصریح کرد: ایروبیک بر خلاف تمرین‌های آمادگی جسمانی در حین انجام تمرین‌ها استراحت‌های کوتاهی انجام می‌شود و زمانی حدود 45 تا 50 دقیقه را به خود اختصاص می‌دهد.تمرین های ایروبیک در اصل تمرین‌های هوازی در بحث بدن‌سازی است و دارای تعاریف علمی و دارای اصول خاصی است که به‌غلط در بین برخی افراد جامعه تعدادی حرکات ریتمیک به تمرینات ایروبیک اضافه شده است.
    وی یادآور شد: یادآوری این نکته ضروری است این گونه تمرین ها در بهبود آمادگی هوازی افراد و در نتیجه بالا رفتن قابلیت های تنفسی و ریوی تاثیر فراوانی دارد به شرط این که زیر نظر مربیان مجرب و با تجربه انجام شود در کل منظور از هوازی این است که بدن برای مصرف انرژی مورد نیاز در فعالیت ها باید متناسب با سوخت و ساز بدن مصرف کند.
    سن پرداختن به ایروبیک
    هر سنی برای شروع بدنسازی و ایروبیک مناسب است، به شرطی که صحیح انجام شود. این ورزش برای سنین مختلف از خردسالان تا بزرگسالان و حتی کودکان استثنایی مفید است و به دلیل حالت ریتمیکی که دارد در یادگیری حرکات به افراد کمک می‌کند. بهترین سن برای تمرینات بدنسازی از ۱۵ سالگی به بعد است زیرا کودکان پیش از سن بلوغ، نباید اقدام به انجام لیفت‌های پرقدرت و سنگین نمایند. در عوض می‌توان از وزنه‌های سبک با تکرار ۱۰ یا ۱۵ بار تمرینات را همراه با مربیان یا والدین انجام داد که بهترین ورزش برای آن ها “ایروبیک” است.
    رقابت های ورزشی
    برادران حسینی در خصوص برگزاری رقابت‌های ورزشی ایروبیک گفت:برگزاری رقابت‌ها تابع مدیران و مسوولان هیات همگانی است و ما در بخش های مختلف از جمله کودکان و بزرگسالان تیم‌های بزرگی را آماده کردیم که در صورت اعلام به مسابقات داخلی اعزام کنیم.
    مسوول کمیته ایروبیک استان با اشاره به اینکه تیم ایروبیک خراسان رضوی که در مسابقات کشور در سال جاری به‌صورت مجازی برگزار شد توانست به مقام قهرمانی دست یابد گفت:برخی از کودکان ایروبیک کار خراسان رضوی همچنین موفق شدند در مسابقات فیزاف ایروبیک(مسابقات ایروبیک بین‌المللی با استانداردهای جهانی)صاحب‌عنوان شوند.
    سخن آخر
    برادران حسینی یادآور شد: جا دارد همین‌جا از رضا آذریان رییس هیات ورزش های همگانی استان و صالح نژاد دبیر هیات در خصوص همکاری و فراهم کردن شرایط لازم برای اجرای برنامه‌های ورزشی به‌صورت آنلاین و مجازی تقدیر و تشکر کنم ما در طول این دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی ورزش را به خانه ها بردیم و به کمک فضای مجازی تمرین ها و رقابت ها ی ورزشی را ادامه دادیم .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *