×
×
جدیدترین‌‌ها

چین: مشتاقیم تا برای اتحاد مجدد با تایوان تلاش کنیم

  • کد نوشته: 49280
  • شهریور 30, 1401
  • سخنگوی دفتر چین در امور تایوان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که چین مشتاق است تا نهایت تلاش خود را برای "اتحاد مجدد با تایوان" انجام دهد.
    چین: مشتاقیم تا برای اتحاد مجدد با تایوان تلاش کنیم

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، «ما شیائوگوانگ» سخنگوی دفتر چین در امور تایوان در یک کنفرانس خبری گفت: چین مشتاق است تا نهایت تلاش خود را برای “اتحاد مجدد مسالمت‌آمیز با تایوان” انجام دهد.

    وی افزود: «سرزمین مادری باید از نو متحد شود و بی‌شک این اتفاق خواهد افتاد. عزم چین نسبت به محافظت از سرزمینش استوار و تغییرناپذیر است.»

    ما شیائوگوانگ تصریح کرد: تایوان می‌تواند “سیستم اجتماعی متفاوتی از سرزمین اصلی” داشته باشد؛ موضوعی که شامل آزادی دین است و بدین ترتیب به سبک زندگی آن‌ها احترام گذاشته می‌شود اما این مسئله تحت شرایطی از جمله اطمینان از حاکمیت ملی، امنیت و توسعه منافع برقرار می‌شود.

    چین که جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند، از سال ۲۰۱۶ زمانی که تسای اینگ-ون، رئیس جمهوری تایوان به ریاست رسید، از گفت‌وگو با او خودداری کرده و معتقد است که این رئیس‌جمهور یک جدایی‌طلب است. اما تسای اینگ-ون بارها پیشنهاد داده که براساس برابری و منافع مشترک با این کشور گفت‌وگو کند. و این درحالیست که «ما یینگ جئو» سلف تسای در سال ۲۰۱۵ گفت‌وگویی با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین داشت.

    این اظهارات سخنگوی دفتر چین در امور تایوان پیش از اصلاحیه اساسنامه حزب کمونیست چین در ماه اکتبر انجام شد. حزب کمونیست چین ماه آینده میلادی قرار است در جریان فرآیند تغییر رهبری این کشور که هر پنج سال یک بار به اجرا در می‌آید، اساسنامه این حزب را اصلاح کند.

    انتظار می‌رود که شی جینپینگ در کنگره پیش روی حزب حاکم کمونیست چین که در ۱۶ اکتبر آغاز می‌شود، سنت شکنی کرده و به سومین دوره پنج ساله رهبری خود برسد و موقعیت خود را به عنوان قدرتمندترین رهبر چین از زمان مائو تسه تونگ، بنیانگذار جمهوری خلق چین تثبیت کند. اساسنامه حزب حاکم چین فقط در این کنگره که هر پنج سال یکبار برگزار می‌شود، قابل اصلاح است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *