×
×
جدیدترین‌‌ها

از شکاف طبقاتی تا شکاف عقیدتی

  • کد نوشته: 48819
  • شهریور 24, 1401
  • این روزها دو مبحث مهم در کشور با واکنش مردم مواجه شده است، یکی خارج نشین بودن فرزند یکی از مقامات عالی کشور و دیگری مصوبه‌ای برای کنکور. جالب اینکه هردوی این موارد به طبقاتی شدن جامعه ارتباط پیدا می‌کند.
    از شکاف طبقاتی تا شکاف عقیدتی

    نخست نیوز : نظام اسلامی به‌عنوان نظامی یاد می‌شود که برابری و عدالت در آن جایگاهی برتر و ویژه دارد، درحالی‌که این روزها بزرگ‌ترین نگرانی مردم از بی‌توجهی به همین مفاهیم ارزشمند در جمهوری اسلامی است.
    برخی کارشناسان بر این باورند که یکی از مهمترین دلایل افزایش جرم و جنایت وجود شکاف طبقاتی و افزایش این شکاف میان مردم است.فقرا هرروز فقیرتر و ثروتمندان هرروز ثروتمندتر می‌شوند و این باعث می‌شود تا برخی بجای یافتن راه درست حل مساله که از مسیر انتخاب‌های درست می‌گذرد،رو به جرم و جنایت آورده و اصطلاحا دنبال احقاق حق خود از طبقه مرفه جامعه باشند.
    اما این روزها کسانی که در صدر نهادهای تصمیم گیر حضور دارند،مواردی را تایید تا تصویب می‌کنند که راه‌های مقابله قانونمند و درست مقابله با طبقاتی شدن جامعه را مسدود می‌کنند،تاثیر معدل در کنکور از این جمله است.
    پس‌ازاین فقط کسانی که پول‌دارند و می‌توانند در مدارس خوب ،نمرات بالایی بگیرند یا بخرند، می‌توانند راهی دانشگاه‌های معتبر شوند و راه رشد دانش آموزان مناطق محروم مسدود خواهد شد.
    همان‌گونه که بلاد اروپا و آمریکا برای مردم دشمن نمایش داده می‌شود ،درحالی‌که برای خانواده برخی مقامات نظام پناهگاه و مکان رشد و ترقی است.

    برچسب ها سعید کوشافر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *