×
×
جدیدترین‌‌ها

بیانیه شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب

  • کد نوشته: 48265
  • شهریور 13, 1401
  • به مناسبت یکساله شدن دولت سیزدهم و شورای اسلامی ششم
    بیانیه شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب

    نخست نیوز : بسم الله الرحمن الرحیم
    مردم عزیز و انقلابی و با ایمان مشهد مقدس
    درآستانه اربعین حسینی و آرزوی قبولی عزاداری های پرشوروبصیرانه شما؛ همزمان بافرارسیدن هفته دولت به مناسبت سالروز شهادت رجائی و باهنر دوالگووسرمشق مدیران امروزکشور؛فرصت رامغتنم شمرده ضمن ارزیابی انتخابی که در سال گذشته دردوعرصه حکمرانی کشوری و محلی داشته اید ،اقدامات شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب درپیگیری مطالبات شما مردم عزیز را گزارش میکنیم.
    الف) شورای ائتلاف
    هسته مرکزی ثابت این شورا موظف است شورای مرکزی را در هر انتخابات متناسب با اقتضائات آن بازسازی و نوسازی نماید که انشالله بزودی ساختار وترکیب جدید به اطلاع مردم و نخبه گان و تشکلهای سیاسی اجتماعی و فرهنگی استان خواهد رسید، لذا هیئت موسس با جلسات مستمر خود درطی یکسال گذشته ضمن رصد عملکرد منتخبین شما مردم عزیز انتقال دهنده مطالبات ونقد و پیشنهادات شما نیز بوده است و بدون تعطیلی رسالت خود را دنبال نموده.
    ب)- ارزیابی عملکرد دولت سیزدهم
    همانطور که از ارزیابی کلان رهبر معظم انقلاب اسلامی مستحضر شدید 10 توفیق دولت منتخب شما به تایید معظم له رسیده و6 توصیه را برای ادامه کار لازم دانستند که اهم آن تلاش بیشتر دولت درمشارکت دادن مردم در تمام عرصه های پیشرفت کشور و عمل به وعده های داده شده در سفرهای استانی ولزوم رعایت اولویتها در مسائل کشور است .
    بی شک عبور دولت سیزدهم از چالشهای پیش روی درعرصه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی کاری دشوار ولی شدنی بود ه که بحمدالله تلاشهای دولتمردان امیدوار کننده است و با رفع نواقص و اصلاح و تکمیل برنامه ها در نیمه دوم امسال و اوائل سال آینده باید شاهد گشایشهای مناسبی در اغلب فعالیتها بود .
    شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب پیشنهادات و دغدغه های شما مردم عزیز را در سفرریاست جمهوری به استان بصورت مکتوب به ایشان تقدیم و خوشبختانه عمده آنها در مصوبات سفر با پیگیری مدیریت استان قرار گرفته است .
    این شورا ضمن تاکید بر شایسته سالاری در انتخاب مدیران استانی پیشنهادات خود را بدون سهم خواهی
    وصرفا به منظور کمک به دولت ارائه داده که بعضی مورد پذیرش واقع و بعضی واقع نشده اند ومعتقدیم
    اگرمدیران قوی تراستانی در بعضی مدیریت ها داشتیم کارآمدی اجرائی استان بیشتر میشد.
    این شورا مدیریت کلان استان را علی رغم مشکلات و کمبود ها و محدودیتها وشرایط ویژه استان و حجم بالای زائرین بعد از کرونا ؛درعرصه اقتصاد و رونق تولید و کنترل بازار وتامین منابع اعتباری پروژه های ملی وتوسعه صادارت و تجارت با همسایگان وسرکش به شهرستانها وبسیج امکانات برای پذیرائی از زائرین امام هشتم ع مثبت و موفق ارزیابی نموده و اطمینان داریم تجربه یکساله اجرائی این مدیریت و زیر مجموعه آن در سال دوم توفیقات مضاعفی را رغم زده وباحفظ اولویت اقتصاد به مسائل سیاسی و فرهنگی و اجتماعی استان هم توجه بیشتری مبذول خواهند کرد؛ البته این شورا در کمک به مدیریت استان از هرگونه کمک وپیشنهاد مفید و سازنده ی کارشناسی و نقد منصفانه دریغ نخواهد کرد.
    ولازم است از پذیرش وتوجه به نقطه نظرات شورا توسط مدیریت استان که مبتنی بر تاکید ریاست محترم جمهوری در دیدار شورای ائتلاف با ایشان بوده تشکر و قدردانی نمائیم
    ج)- ارزیابی عملکرد شورای اسلامی شهر مشهد
    شورای اسلامی ششم همانطور که انتظار می رفت از ابتدا با چالشهای متعددی از قبیل هزاران پروژه نیمه تمام فاقد اعتبار ؛ بدهی سنگین به پیمانکاران و کارکنان و بانکها ؛ حجم زیادی از نیروی انسانی مازاد سیاسی از قبل روبرو شد که برنامه چهار ساله تهیه شده برای شورای ششم را تحت الشعاع خود قرار داده و تحول و بازسازی امور در مدیریت شهری را با مانع و کندی روبروساخته است ؛ همزمان ابلاغ طرحهای تفصیلی مناطق مختلف مشهد از سوی مسکن و شهر سازی بخشی از راههای درآمد شهرداری را محدود نمود .و بانکها بجای استمهال بدهی های شهرداری به مطالبه ی آن مبادرت
    ورزیدند .علی ایحال شورای اسلامی شهر درطی دوره یکساله گذشته صدها مصوبه در رابطه با موضوعات متنوع مدیریت مطلوب شهری با گرایش به حل مشکلات نقاط محروم وتوزیع عادلانه خدمات
    داشته است که بخشی از آنها به مرحله اجرا و عمل درآمده و چهره شهر و مناطق محروم را متحول کرده است .
    بهره برداری از پادگان ارتش در قلب شهر با همکاری ارتش و قوه قضائیه و آستان قدس رضوی برای عموم مردم وبازگشائی خیابانها در درون آن و افزایش 600 هکتار از اراضی شرق مشهد به محدوده شهری برای توسعه متوازن شهر مشهد با محوریت حرم مطهر رضوی وهوشمند سازی فرآیند خدمات شهری و شفاف سازیقراردادها وبازنگری آنها و توسعه خدمات سلامت به مردم وفراهم کردن مقدمات ایجاد بزرگترین مزرعه خورشیدی کشور و برنامه ریزی برای رونق اقتصاد زیارت و اختصاص 14 پارک به بانوان و تخفیف 90 درصدری هزینه حمل و نقل عمومی ساکنان حاشیه شهروافزایش 110 اتوبوس به حمل و نقل شهری و بومی سازی ضوابط شهرسازی کلان شهرها با مشهد از جمله اقدامات یکساله گذشته شورابوده است .
    البته باید اذعان نمود که عدم اجرای بخشی از مصوبات شورا به دلایل گوناگون وبعضی انتصابات
    ضعیف ؛ بخشی از اهداف و برنامه های شورای ششم را محقق نکرده است .
    شورای ائتلاف درجلسات متعدد با اعضای محترم شورای شهر و هیئت رئیسه آن مطالبات مردم را پیگیری و تعهدات مکتوب اعضا هنگام انتخاب شدن را متذکر شده است .
    شورای ائتلاف ضمن آرزوی موفقیت برای شورای ششم در سال دوم که با تغییراتی در هیئت رئیسه و کمیسیونها شروع شده است براین باوراست که:
    با تجربه یکسال حکمرانی شهری انتظار اینست که مدیریت شهری با آسیب شناسی عملکرد خود و شناسائی نقاط ضعف و قوت در مدیریت شهری در جهت تقویت و رفع ضعفها چاره اندیشی نماید ؛ لذا از منظر این شورا نکات زیر باید در مدیریت شهر مورد توجه منتخبین محترم قرار گیرد:
    1- اقدامات و عملکرد فرهنگی در مدیریت شهر درسطح پایتخت معنوی جهان اسلام نیست وباید تقویت و متحول گردد.
    2- کمیسیونهای شورا به منظور افزایش کیفیت مصوبات خود از مشورت کارشناسان بیرونی بویژه نامزدهائی که به نفع لیست کنار رفتند استفاده کنند.
    3- برنامه ریزی برای تامین منابع درآمد پایدار و اداره ارزانئ تر شهر باید به جد دنبال شود
    4- وقت گذاری اعضای شورا در کمیسیونها و کارگروهها ی مربوطه و پرهیز از حاشیه سازی وکم دقتی در کیفیت قانونگذاری و مصوبات ازحقوق موکلین بروکلای خود درشوراست .
    5- حفظ جایگاه وزین و متین سیاست گذاری و اقتدار نظارتی شورای شهرمستلزم ؛ مسئولیت پذیری؛وظیفه شناسی ؛وجدان کاری ؛ روحیه کار جمعی ؛و حفظ انسجام و برادری و اخوت دربین شوراست .
    6- نظارت شورا بر امور اجرائی مدیریت شهری کافی و اثر گذار نیست و بایدبا توزیع عادلانه مسئولیت بین اعضا تقویت شود .
    7- بدون شک تسریع در امور مدیریت شهری به تقویت همکاریهاوتعاملات دوستانه ی بین دستگاهی دراستان محتاج است .و این همکاری با نشست های مستمر صمیمی میسر میگردد.
    8- استعانت از ولی نعمت همه مان حضرت علی ابن موسی الرضا ع همراه با تقوای جمعی واخلاص در عمل وعزم جدی برای خدمت صادقانه به مردم ؛ضامن موفقیت شوراست.
    شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب استان خراسان رضوی از طریق مدیریت امور مطالبه گری خود در سال دوم با همکاری رسانه ها مصمم است مطالبات مردم و انتخاب کنندگان و وعده های اعضای شورا را مطالبه و پیگیری نموده و به موفقیت شورا ی ششم در انجام رسالتش کمک کند.

    و من الله التویق
    شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب
    استان خراسان رضوی
    10/6/1401

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *