×
×
جدیدترین‌‌ها

پرسپولیس صدر را پس گرفت

  • کد نوشته: 4465
  • فروردین 28, 1400
  • ‎ تعطیلی نوروز در فوتبال ایران پر از حاشیه و حادثه بود. از فیفا دی برای فوتبال ایران گرفته تا تساوی‌های پرسپولیس و استقلال و جدا شدن سپاهان در صدر دوباره صدرنشینی پرسپولیس در آستانه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا. از اینها مهم‌تر کنسرت تک نفره کالک تراکتورسازی در انحلال تیم دیگرش ماشین سازی است. هر […]

    پرسپولیس صدر را پس گرفت

    ‎ تعطیلی نوروز در فوتبال ایران پر از حاشیه و حادثه بود. از فیفا دی برای فوتبال ایران گرفته تا تساوی‌های پرسپولیس و استقلال و جدا شدن سپاهان در صدر دوباره صدرنشینی پرسپولیس در آستانه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا. از اینها مهم‌تر کنسرت تک نفره کالک تراکتورسازی در انحلال تیم دیگرش ماشین سازی است. هر چه گفتیم و نشنیدند که چطور می شود مالک دو تیم لیگ برتری یک نفر باشد حالا خودش معلوم نیست با چه غرضی می خواهد ماشینش را پارک کمند و با تراکتور تردد کند.

    ‎باور کنید انتقاد از زنوزی به معنی دشمنی با تراکتور یا فوتبال تبریز نیست؛ بلکه برعکس، عین دلسوزی و برادری است. اگر برخی هواداران تراکتور از ابتدا در برابر این نقدها گارد نمی‌گرفتند، امروز هم وضع خودشان بهتر بود و هم ماشین‌سازی پنجاه‌وسه‌ساله به چنین سرنوشت رقت‌باری دچار نمی‌شد. به هر حال زنوزی سرانجام نامه تعلیق فعالیت‌های ماشین‌سازی را زد تا لیگ بیستم در آستانه پانزده تیمی شدن قرار بگیرد؛ یک وضعیت عجیب که ناشی از سوءمدیریت محض است. حالا یا باید نتایج ماشین‌سازی را از جدول حذف کنند که همه چیز به هم می‌ریزد و تیمی مثل استقلال بیشترین ضربه را می‌خورد، یا باید به دست و پای حضرت والا بیفتند که این چند صباح پایانی را هم بر بالین باشگاه در حال احتضار تبریزی باقی بماند. آیا این شرایط در شأن لیگ برتر و یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های تبریز هست؟ و آیا فکر می‌کنید کسی که با گسترش فولاد و ماشین‌سازی این معامله را کرد، قرار است تراکتور را رستگار کند؟ آنچه امسال بر ماشین گذشت، یک مضحکه تمام‌عیار بود. زنوزی بعد از بقای این تیم در هفته پایانی لیگ نوزدهم یک سخنرانی پرشور در ستایش از هومن افاضلی ایراد کرد، بعد این مربی را برداشت و بیاتلو را بالای سر تیم گذاشت، پس از اولین شکست فصل قرارداد بیاتلو برای سه سال تمدید شد، اما سه هفته بعد او را برداشتند و اخباری را به جایش گذاشتند، بعد نوبت پاشازاده شد که دو هفته هدایت تیم را بر عهده بگیرد، اما او را هم کنار زدند و اخباری را برگرداندند. خداوکیلی در زیرگروه محلات هم این همه آشفتگی دیده می‌شود؟ این لابه‌لا، یک شوآف کامل در مورد واگذاری جعلی باشگاه تبریزی هم انجام شد. تازه بعد از همه این داستان‌ها، امروز زنوزی در توجیه پس دادن ماشین‌سازی نوشته: «مالکیت همزمان یک نفر بر دو باشگاه ایراد قانونی دارد.» واقعا؟ پس چرا سه سال خلاف قانون عمل کردید و به ریش ملت خندیدید؟ سوال بزرگتر؛ چطور مرداد ماه سال گذشته رسما در مصاحبه مطبوعاتی‌تان فرمودید: «نه مالک تراکتور هستم و نه مالک ماشین‌سازی»؟ چرا فوتبال ایران و هوادارانش را به مسخره گرفته‌اید؟ گیریم که دوست دارید آتش به پول خودتان بزنید؛ چرا اعتبار لیگ برتر را زیر سوال می‌برید؟

    ‎جلال حسینی قطعا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است و هر ستایشی از او تکرار مکررات خواهد بود. تمام اینها اما مصاحبه عجیب جلال بعد از توقف پرسپولیس برابر پدیده را توجیه نمی‌کند. کاپیتان سرخپوشان بعد از پایان بازی مشهد با اشاره به مصدومیت خودش گفت: «این به خاطر خیانت سازمان لیگ است. سازمان لیگ سال‌هاست به پرسپولیس خیانت می‌کند.» خداوکیلی جلال چه می‌گوید؟ از کدام خیانت حرف می‌زند؟ در تمام این سال‌ها ترجیع‌بند همه مصاحبه‌های جلال این بوده که: «نمی‌خواهند قهرمان شویم» و جالب این که آخر هر فصل هم خودش در پرسپولیس جام قهرمانی را بالای سر برده است. او حالا پا را از این هم فراتر گذاشته و بحث را به خیانت می‌کشاند، بی‌آنکه فکت و استدلال روشنی داشته باشد. سازمان لیگ بعد از هفده روز برای پرسپولیس بازی گذاشته؛ آیا این خیانت است؟ نکند انتظار داشتید بازی نکرده امتیاز بگیرید؟ خدا شاهد است اگر مهدی عبدی دروازه خالی را باز می‌کرد یا ضربه سر نوراللهی کمی پایین‌تر فرود می‌آمد، جلال یک کلمه از این حرف‌ها نمی‌زد. مردم به زبان و عمل شما نگاه می‌کنند. شاید امروز چهار هوادار احساساتی برای این حرف‌ها هورا بکشند و آن را دفاع از حق تیم بنامند، اما چنین رفتارهایی در درازمدت سم است، زهر است. کاش جلال حسینی مثل فوتبالش حرف بزند؛ تر و تمیز و مردانه. این قبیل فرافکنی و دبه کردن‌ها برازنده او نیست.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *