×
×
جدیدترین‌‌ها

250 کیلومتر دویدن در 2روز برای نجات آب

  • کد نوشته: 44624
  • تیر 9, 1401
  • دونده مشهدی مسیر مشهد تا بجنورد را در راستای اهداف حمایت و صیانت از منابع ابی با شعار نجات آب دوید.
    250 کیلومتر دویدن در 2روز برای نجات آب

    نخست نیوز: بر اساس این گزارش حسین ضیائیان، دونده مشهدی مسیر مشهد تا بجنورد (مسافت ۲۵۰ کیلومتر) را طی ۲ روز برای فرهنگ‌سازی و آگاهی‌رسانی شعار “نجات آب، نجات زندگی” دوید.
    ضیائیان ضمن بدرقه قائم مقام مدیرعامل و مدیران شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ئس از طی 250 کیلومتر و رسیدن به بجنوردمورد استقبال و تقدیر مدیرعامل و مدیران شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی قرار گرفت.
    حسین ضیائیان در مشهد به دنیا آمده است. در خانواده‌ای که همگی دوست‌دار ورزش بوده‌اند رشد کرده است و همین امر سبب شده که او هم به فعالیت‌های ورزشی علاقه‌مند شود. در سال ۱۳۸۶ ازدواج می‌کند و ماحصل آن یک فرزند دختر است.
    دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش در خصو ص نحوه اشتغال خود می گوید: با توجه به علاقه شخصی‌ام به شغل معلمی و به‌ویژه دبیر تربیت بدنی، در آزمون آموزش و پرورش شرکت کردم و بعد از قبولی، مهرماه ۱۳۸۱ در آموزش و پرورش تربت‌جام مشغول به خدمت شدم.
    وی در باره اهمیت ورزش تصریح کرد: ورزش برای من تعریف خاصی دارد که با آن عجین شده‌ام. ورزش و دویدن می‌تواند جوشش حالت روحی را تقویت و کمک کند که روز خود را با قدرت کامل شروع کنم. از طرفی ورزش بهترین راه برای غلبه بر افسردگی و ناراحتی است. گاهی به اطرافیانم پیشنهاد می‌کنم که اگر احساس افسردگی می‌کنند، دقایقی از ساعات شبانه‌روز خود را به ورزش حتی ورزش‌های ساده اختصاص دهند، زیرا این اقدام حالت روحی را بهبود می‌دهد.
    نجات آب نجات زندگی
    این سفیر نجات آب با تأکید بر حمایت‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی از حرکتش درباره این اقدام توضیح می‌دهد: برای عبور از بحران کم‌آبی، هر فردی باید خودش یک سفیر نجات آب باشد و این را به اطرافیان خود انتقال دهد تا فرهنگ‌سازی شود. یکی از مشکلات اساسی ما در زمینه آب، چگونگی مصرف آن است. باید به روش‌های استفاده از آب توجه کنیم و یادمان نرود که گفتمان‌سازی و کار فرهنگی در راستای صرفه‌جویی از منابع آبی بسیار مؤثر است و با فرهنگ‌سازی در راستای نجات آب گام برداریم. ناگفته نماند در سازمان آب استان، تعداد زیادی افراد هستند که به‌طور جدی بر این مسئله فعالیت می‌کنند، اما من هم دلم می‌خواست که در این زمینه به صورت انفرادی خدمتی داشته باشم. از آنجایی که در گذشته در فعالیت کشتی که به شکل انفرادی برگزار می‌شد فعالیت داشتم، تصمیم گرفتم این شعار را تک‌نفره گسترش دهم. از طرف دیگر هماهنگ‌کردن یک گروه و چندین نفر زمان‌بر است و من فرصت کافی برای این‌کار را ندارم بنابراین ترجیح می‌دهم که از تمام فرصت‌هایی که پیش می‌آید نهایت استفاده را برای تحقق بخشیدن به این هدف استفاده کنم.
    ضیائیان می گوید: در طول یک هفته حدود ۱۰۰ کیلومتر داخل شهر را با این شعار می‌دوم. در روز‌های تعطیل هم با توجه به این هدف مسیر‌های داخل و خارج از شهر را با دوندگی می‌پیمایم. به عنوان مثال ملک‌آباد تا ابرده، چالیدره، طرقبه تا کردینه، کلاته آهن، میدان آزادی تا روستای عارفی، سد طرق و… از جمله مسیر‌هایی هستند که با دویدن به همراه شعار نجات آب آن‌ها را طی کرده‌ام. بهمن سال گذشته نیز از گلبهار به مشهد با طی مسافت حدود ۴۲ کیلومتر دویدم. به طور کلی از سال گذشته تاکنون حدود سه هزارو ۵۰۰ کیلومتر مسافت را دویده‌ام و به‌طور میانگین روزانه ۵/۱۶ کیلومتر را می‌دوم. در میان انواع دوها، بیشتر دوست دارم دو استقامت را آموزش دهم، چه به لحاظ تکنیک و چه از نظر تغذیه ورزشکار.
    مشکلات دویدن در جاده
    این دونده توانمند، با اشاره به وجود برخی مشکلات دوندگی بیان می‌کند: دویدن در شهر دردسر‌هایی نیز دارد که شرایط دویدن را کمی مشکل می‌کند. آلودگی هوا در سرعت و قدرت دونده تأثیر بسیاری دارد. زمانی که هوا آلوده است نمی‌توان به‌خوبی نفس کشید و همین مورد سبب می‌شود که نتوان خوب دوید. یکی دیگر از معضلات دویدن شهری این است که تردد برای دونده در مسیر‌های فعلی سخت است، زیرا در قسمت سواره‌رو، خودرو‌ها در حال عبور و مرور هستند و حتی گاهی با ترافیک برخورد می‌کنیم. از طرفی دویدن در کنار خیابان، امنیت ندارد. پیاده‌رو‌ها هم که آنقدر پستی و بلندی و گاهی پله دارد که دونده را اذیت می‌کند و اجازه سرعت‌گرفتن را به او نمی‌دهد.

    برچسب ها خروشی-

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *