×
×
جدیدترین‌‌ها

محمد صالح جوکار
سیاست های ستاد کرونا باید متدوام باشد تا مردم در اجرای آن همکاری کنند

  • کد نوشته: 4426
  • فروردین 28, 1400
  • رییس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد: عدم تداوم در سیاستگذاری ستاد کرونا باعث کم رنگ شدن اعتماد مردم شده و به دنبال آن اجرای پروتکل های بهداشتی نیز تضعیف شد.

    سیاست های ستاد کرونا باید متدوام باشد تا مردم در اجرای آن همکاری کنند

    به گزارش نخست نیوز، رییس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد: عدم تداوم در سیاستگذاری ستاد کرونا باعث کم رنگ شدن اعتماد مردم شده و به دنبال آن اجرای پروتکل های بهداشتی نیز تضعیف شد.

    محمد صالح جوکار با اشاره به علل بالا بودن ترددها در سطح شهرها علی رغم محدودیت های ۱۰ روزه، بیان کرد: ما وقتی اجرای برنامه ای را داریم باید آن را از زمان مناسب آغاز کرده تا به هدف خود دست یابیم. اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا بر اجرای دستورالعمل هایی که به مردم می گوید، نظارت ندارد و به دنبال آن مشکلاتی برای کشور ایجاد می شود جای نگرانی دارد.

    وی در ادامه اظهار کرد: از ابتدای شیوع گسترده این بیماری در کشور برای کنترل آن باید شیوه ای را پیش می گرفتیم که نمودار مبتلایان ما شیب ملایمی را طی کند. اما اعمال محدودیت ها از یک سو و آزادسازی ها در سوی دیگر منجر شده تا تاثیرات محدودیت ها نیز کم رنگ شده و نمودار ما به صورت زیگزاگی پیش رود.

    نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این شیوه برای مردم قابل هضم نیست. به عنوان مثال آزادسازی سفرهای نوروزی و سفرهای خارجی به کشوری نظیر ترکیه باعث شد این تفکر در مردم شکل بگیرد که ستاد کرونا در مسیر سیاست های محدودیتی حرکت نمی کند و آن ها نیز نسبت به پروتکل ها کم اهمیت شده و امروز درگیر موج چهارم این بیماری شدیم.

    وی در ادامه تاکید کرد: کمرنگ شدن اجرای دستورالعمل های بهداشتی به سیاستگذاری ستاد کرونا بازگشته و دلیل اصلی آن این است که سیاست ها تداوم ندارد. این عدم تداوم در سیاستگذاری باعث کم رنگ شدن اعتماد مردم شده است. لازم است با مردم شفاف صحبت کرد. مردم در طول یکسال گذشته همکاری خوبی برای کنترل کرونا داشتند. برخی از مردم حتی شغل خود را از دست دادند اما تحمل کردند.

    جوکار افزود: اما زمانی که تصمیماتی گرفته می شود نظیر اجازه رفتن به سفرهای نوروزی و برگزاری مهمانی ها، به همکاری مردم خدشه وارد شده و این مشکلات به دنبال آن ایجاد می شود.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *