×
×
جدیدترین‌‌ها

اگر خیریه‌ها نباشند …!!

  • کد نوشته: 43823
  • خرداد 28, 1401
  • در هفته‌های اخیر چندین همایش و مراسم و برنامه‌های مختلف توسط خیریه‌ها در مشهد برگزار شد.
    اگر خیریه‌ها نباشند …!!

    نخست نیوز : مراسمی که در زمینه‌های مختلف اعم از پیوند اعضا، بهداشت و درمان، بازارچه خوداشتغالی و توزیع مواد غذایی و کمک به خانواده‌های کم برخوردار و … برگزار شد.چند روز پیش در مراسم افتتاح بخش جدید درمانگاه خیریه آل محمد(ص) دعوت شدم.مراسمی که در آن جمعی از معتمدین و خیرین شهرمان از پزشک و مهندس و بازاری گرفته تا کارمند و روحانی و خانواده‌های خیرین حضور داشتند.در این مراسم آنچه بیشتر به چشم آمد حضور خیران بود، البته خیرانی که حاضر نبودند نام و نشانی از آن‌ها برده شود. عزیزانی که وقتی اسم آن‌ها اعلام شد با ناراحتی تقاضای مخفی بودن نام‌شان را کردند.در این مراسم فقط حضور داشتند و به‌هیچ‌وجه دنبال شهرت و آوازه و جاه‌طلبی نبودند و این درسی بزرگ برای مدیران و مسولانی است که فقط دنبال فرصتی هستند تا یک پروژه و طرحی را افتتاح کنند.
    اما نکته حائز اهمیت این است که خیرین از جیب خودشان و مدیران و مسولان ما از جیب دولت و سازمان مربوطه هزینه می‌کنند! یکی دنبال کسب سود آخرت و یکی هم دنبال سود دنیایی و محکم کردن جایگاه پست و مقام خود است.
    البته یک نکته بسیار مهم که معمولا مغفول می‌ماند موضوع نقش و جایگاه ارزنده خیریه‌هاست.
    به‌راستی اگر خیریه‌ها در زمینه درمان و تغذیه و … فعال نباشند این دولتمردان ما چه خواهند کرد.خیریه‌ها بدون چشمداشت و فقط برای رضای خدا کار می‌کنند و در این حال بار سنگینی از وظایف دولتی‌ها را به دوش گرفته‌اند اما این عزیزان دولتی در بسیاری از موارد به وظایف خود عمل نمی‌کنند.در بحث مدرسه‌سازی توسط خیرین می‌بینیم که بخش دولتی به تعهدات خود کمتر عمل می‌کند.
    از سوی دیگر دیده می‌شود که از حمایت‌های جدی و اثرگذار و حذف کاغذبازی‌های اداری هیچ خبری نیست.
    انصافا اگر این خیریه‌ها نباشند مشکلات درمان، کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، افراد بی‌بضاعت و ده‌ها معضل و آسیب اجتماعی را دولتی‌ها می‌توانند رفع کنند.
    خیری می‌گفت این دولتی‌ها همین‌که به وظایف خود عمل کنند و سنگی جلوی پای ما نگذارند، برای ما کافی است!

    برچسب ها ساعت ۲۵

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *