×
×
جدیدترین‌‌ها

حسن نوروزی: نمی‌توانیم انقلابی منهای امام خمینی(ره) داشته باشیم

  • کد نوشته: 42785
  • خرداد 15, 1401
  • نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همانطور که در اسلام، قرآن و پیامبر(ص) هویت ما هستند و نمی‌توان این دو را از اسلام گرفت.
    حسن نوروزی: نمی‌توانیم انقلابی منهای امام خمینی(ره) داشته باشیم

    نخست نیوز : حسن نوروزی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مراسم سی‌وسومین سالگرد عروج امام خمینی(ره) اظهار کرد: رهبر انقلاب در سخنرانی خود به جایگاه امام راحل در انقلاب اسلامی اشاره کردند و فرمودند که امام خمینی(ره) هویت و پشتوانه نظام، انقلاب و مردم ایران هستند.

    وی افزود: همانطور که در اسلام، قرآن و پیامبر(ص) هویت ما هستند و نمی‌توان این دو را از اسلام گرفت، درباره انقلاب اسلامی نیز نظر امام خامنه‌ای این است که نمی‌توانیم انقلابی منهای امام خمینی (ره) داشته باشیم؛ حقیقت این است که راه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همیشه زنده و پاینده است و ایشان پشتوانه اصلی و حقیقت واقعی این نظام هستند.

    نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر این‌که «مسیر امروز جمهوری اسلامی در امتداد همان مسیری است که بیش از ۴۰ سال قبل امام خمینی (ره) آن را طراحی کردند»، گفت: در زمینه باورها و اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی، جهان‌بینی که امروز برای اسلام مطرح است همان جهان بینی و باور امام راحل در بیش از ۴۰ سال پیش است؛ امروز چنانچه بخواهیم درباره مسائل سیاسی در رابطه با چشم انداز راهبردها و مسائل عملیاتی انقلاب اسلامی موضوعی را مورد توجه قرار دهیم، همان مسیری را طی خواهیم کرد که امام راحل تبیین کردند و فرمودند ما به جمهوری اسلامی معتقد هستیم؛ نه یک کلمه کمتر؛ نه یک کلمه بیشتر.

    نوروزی خاطرنشان کرد: امروز همچنان جهان‌بینی و ایدئولوژی امام خمینی(ره) در جامعه مطرح است. امام راحل همیشه معتقد بودند که انقلاب اسلامی یک امر خدایی بوده و این امر خدایی به پشتوانه پروردگار متعال ادامه پیدا خواهد کرد؛ هویت، حقیقت و پشتوانه انقلاب اسلامی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری همان چیزی است که امام خمینی (ره) فرمودند و ما نمی‌توانیم بگوییم که چون چند دهه از انقلاب اسلامی گذشته است، حقیقت و هویت این انقلاب تغییر کرده است؛ آن‌چه که در زمان امام(ره) مطرح شد، تقویت جهان بینی اسلامی و الهی و تقابل با جهان بینی‌های مادی بود که این موضوع امروز نیز همچنان ادامه دارد.

    وی در پایان تاکید کرد: همانطور که نمی‌توان قرآن و پیامبر(ص) را از اسلام جدا کرد و این دو منشور الهی هستند، امام خمینی (ره) نیز منشور انقلاب اسلامی ایران هستند و نمی‌توانیم و نباید در مسیر انقلاب اسلامی ایران از ایشان و اندیشه‌های نورانی ایشان جدا شویم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *