×
×
جدیدترین‌‌ها

قسد، ترکیه را به انتشار اخبار “گمراه‌کننده” متهم کرد

  • کد نوشته: 42494
  • خرداد 9, 1401
  • نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد)، ترکیه را به انتشار اخبار گمراه‌کننده که افکار عمومی را در خصوص عملیات نظامی آتی در شمال شرق سوریه هدف قرار می‌دهد، متهم کرد.
    قسد، ترکیه را به انتشار اخبار “گمراه‌کننده” متهم کرد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، مرکز اطلاع رسانی وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، تمامی اخباری که توسط رسانه‌های ترکیه و مزدوران آن در خصوص جنگ احتمالی این کشور به شمال و شرق این کشور منتشر شده، در چارچوب تلاش‌ها و حقه‌های نظامی و سیاسی آنها از چند هفته پیش صورت گرفته و حملات وحشیانه اخیر به مناطق «زرکان»، «تل تمر» و روستاهای مناطق «الشهباء» در حومه شمالی حلب و همچنین استقرار گسترده نیروهای هیئت تحریر الشام در مناطق جنوب عفرین برای استفاده از آنها در جنگ احتمالی، تنها چند سرنخ از روش‌های گمراه کننده ترکیه است.

    در این بیانیه همچنین آمده است، این تلاش‌های ناکام پس از درز یافتن اطلاعات بیشتر در مورد طرح حمله ترکیه صورت گرفت و بر اساس آن نیروهای سوریه دموکراتیک در حال اتخاذ اقدامات لازم هستند.

    پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود، ارتش ترکیه قصد دارد عملیات نظامی ضد تروریسم را در مرزهای این کشور انجام دهد.

    وی گفت: ما اقدامات جدیدی را برای تکمیل منطقه امن در عمق ۳۰ کیلومتری شمال سوریه اتخاذ می‌کنیم. اولویت در عملیات نظامی مناطقی است که از طریق آن به مناطق تحت سیطره ارتش ترکیه حمله صورت می‌گیرد.

    نیروهای سوریه دموکراتیک نیز در واکنش به اظهارات اردوغان درباره تصمیم این کشور برای انجام عملیات نظامی در مرزهای جنوبی با سوریه اعلام کردند: هیچ تغییر استراتژیکی درباره استقرار نیروهای بین‌المللی ضامن آتش‌بس در مناطق شمال و شرق سوریه صورت نگرفته است. تشدید اوضاع از سوی ترکیه و نمایش قدرت این کشور در شمال سوریه برای برهم زدن ثبات و فراهم کردن زمینه برای فعال کردن گروه‌های باقیمانده داعش است.

    برچسب ها ترکیه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *