×
×
جدیدترین‌‌ها

درخواست‌ قانونگذاران انگلیس برای اقدام در پرونده “ابوعاقله”

  • کد نوشته: 41725
  • اردیبهشت 27, 1401
  • فراخوان‌ها برای اجرای عدالت در پرونده ترور شیرین ابوعاقله در پارلمان انگلیس رو به افزایش هستند و دو نماینده کنگره آمریکا نیز در یادداشتی از اف‌بی‌آی خواستند درباره این پرونده تحقیق کند.
    درخواست‌ قانونگذاران انگلیس برای اقدام در پرونده “ابوعاقله”

    به گزارش نخست نیوز ، سایت خبری انترسپت آمریکا به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرد که دو نماینده دموکرات کنگره این کشور در تلاش برای جمع‌آوری امضا از اعضای کنگره برای یادداشتی هستند که در آن از دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و وزارت خارجه این کشور خواسته شده درباره ماجرای ترور شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره تحقیق کند.

    سه منبع آگاه به اینترسپت گفتند، در یادداشتی که آندره کارسون، نماینده دموکرات ایالت ایندیانا و خوزه لویی کوریا، نماینده ایالت کالیفورنیا تنظیم کردند، از وزارت خارجه آمریکا خواسته شد این مساله را بررسی کند که آیا قتل این خبرنگار دارای تابعیت آمریکایی در اراضی اشغالی فلسطین ناقض هیچ یک از قوانین آمریکا هست یا نه.

    ایلهان عمر، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره اظهار کرد: دولت آمریکا در پرونده ابوعاقله می‌تواند اقدامات بسیاری انجام دهد و ما تمایل داریم از بابت حسابرسی و محاکمه متهمان این پرونده اطمینان حاصل کنیم.

    عمر افزود: از جمله مهمترین کارهایی که دولت آمریکا باید در پرونده ترور ابوعاقله انجام دهد، آغاز تحقیقی مستقل و اعزام بازپرسانی از آمریکا است.

    لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز روز دوشنبه خواستار اجرای عدالت در پرونده ابوعاقله شده بود.

    ویکی فورد، معاون وزیر خارجه انگلیس در امور آفریقا با اشاره به اینکه کابینه انگلیس از ترور ابوعاقله شوکه شده، در جلسه پارلمان گفت: لندن خواستار اجرای تحقیقی مستقل درباره اتفاق رخ داده برای خبرنگار الجزیره شد.

    همچنین او بر لزوم انجام تحقیقاتی فراگیر و شفاف درباره قتل چند فلسطینی به دست نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در طول چند هفته اخیر تاکید کرد.

    اندی اسلاتر، نماینده حزب کارگر در پارلمان انگلیس از واکنش لندن به ترور ابوعاقله انتقاد کرده و از معاون وزیر خارجه انگلیس در امور آفریقا سوال کرد که آیا کابینه‌ او به تحقیقات دیوان کیفری بین‌الملل درباره ترور ابوعاقله ملحق خواهد شد یا نه.

    کریسپین بلانت، نماینده پارلمان انگلیس از حزب محافظه‌کار و مدیر مرکز بین‌المللی عدالت برای فلسطینی‌ها در جلسه پارلمان طی سوالی از اپوزیسیون درباره ترور ابوعاقله، ضمن درخواست تشدید محاکمه رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل از ۵۵ سال پیش مرتکب نقض‌های فجیع و وحشتناکی می‌شود.

    لیلا موران، نماینده پارلمان انگلیس در مصاحبه‌ای با الجزیره گفت: حداقل کاری که در حال حاضر دولت انگلیس می‌تواند انجام دهد، به رسمیت شناختن کشور فلسطین است و باید با ظلم برنامه‌ریزی شده اسرائیل در حق فلسطینی‌ها مقابله شود.

    استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در دفتر این سازمان در نیویورک گفت: انجام تحقیقی مستقل درباره قتل ابوعاقله نیازمند موافقت تمامی طرف‌های مسؤول است.

    دوجاریک بار دیگر اظهار کرد که سازمان ملل از حمله نیروهای اشغالگر به جمعیت تشییع‌کنندگان ابوعاقله و تصاویر یورش اسرائیلی‌ها به بیمارستان فرانسوی شهر قدس شوکه شده است.

    جمیل کوسا، مدیر بیمارستان فرانسوی شهر قدس به الجزیره گفت: به شکل جدی در حال بررسی امکان محاکمه پلیس اسرائیل بابت یورشش به بیمارستان در زمان تشییع ابوعاقله هستیم و با طرف‌های مختلف در تلاش برای تنظیم یک پرونده قضایی درباره یورش وحشیانه اخیر به بیمارستان هستیم.

    بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه برای انجام مذاکراتی با مسؤولان دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به این کشور سفر کرد.

    طبق اعلام رادیوی رژیم صهیونیستی، ترور ابوعاقله و حمله نیروهای اشغالگر به تشییع او در قدس اشغالی موضوع مذاکرات گانتس در واشنگتن خواهند بود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *