×
×
جدیدترین‌‌ها

آمریکا قبل از تعطیلات کنگره عضویت فنلاند در ناتو را تایید می‌کند

  • کد نوشته: 41716
  • اردیبهشت 27, 1401
  • میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا پس از ملاقات با رئیس‌جمهوری فنلاند در هلسینکی گفت، کنگره آمریکا درخواست عضویت این کشور در ائتلاف نظامی ناتو را پیش از آغاز تعطیلات در ماه اوت تایید خواهد کرد.
    آمریکا قبل از تعطیلات کنگره عضویت فنلاند در ناتو را تایید می‌کند

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، کانادا، دیگر متحد ناتو در آمریکای شمالی هم قول داده تا درخواست عضویت فنلاند را فورا به تصویب برساند.

    میچ مک‌کانل دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: قطعا امید داریم که قبل از آغاز تعطیلات کنگره در ماه اوت این را به تصویب برسانیم.

    همچنین سائولی نینیسته، رئیس‌جمهوری فنلاند یکشنبه تایید کرد که کشورش برای عضویت در ناتو درخواست می‌دهد. این تغییر سیاسی تاریخی است که جرقه آن با حمله ۲۴ فوریه روسیه به اوکراین زده شد. سوئد هم قصد دارد عضو ناتو شود.

    مک‌کانل گفت که حمایت دو حزبی گسترده‌ای در میان قانونگذاران آمریکایی برای عضویت فنلاند در ناتو وجود دارد. او گفت: با توجه به تعداد موافقان، این رای‌گیری بسیار چشم‌گیر خواهد بود. نه به اتفاق‌آراء ولی بسیار چشم‌گیر.

    در همین حال ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا دوشنبه گفت که کشورش هم موافق عضویت سریع فنلاند و سوئد در ناتو است.

    جولی پس از نشست با همتایانش در اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: هدفمان این است که جزو اولین کشورهایی باشیم که درخواست عضویت سوئد و فنلاند را تایید می‌کنند. تنها چند روز زمان می‌برد که کانادا آن را تایید کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *