×
×
جدیدترین‌‌ها

دمشق: حمایت‌های آمریکا از گروه‌های تروریستی اقتصاد ما را نابود کرد

  • کد نوشته: 41412
  • اردیبهشت 25, 1401
  • دمشق از کمک‌های آمریکا و مزدوران غربی‌اش به گروه‌های تروریستی در شمال شرق و شمال غرب سوریه انتقاد کرد.
    دمشق: حمایت‌های آمریکا از گروه‌های تروریستی اقتصاد ما را نابود کرد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کمک‌های آمریکا و مزدوران غربی‌اش به گروه‌های تروریستی در شمال شرق و شمال غرب سوریه همان چیزی است که به نابودی امکانات اقتصادی سوریه و غارت منابعش از پنبه، نفت و گندم و آثار باستانی منجر شد. اقدامات یکجانبه آمریکا مسئول نابودی زیرساخت سوریه است.

    در این بیانیه آمده است: ادعای وارد شده در بیانیه دولت آمریکا مبنی بر اعطای مجوز به فعالیت‌های اقتصادی در شمال شرق و شمال غرب سوریه و ادعاهای وزارت خزانه‌داری آمریکا، تنها ادامه این روش ویرانگر است که با تعهدات بین المللی آمریکا درباره مبارزه با تروریسم و پایبندی به وحدت ملت سوریه مغایرت دارد. سوریه مصمم به شکست این توطئه جدید و تمام گروه‌هایی است که پشت آن هستند.

    به تازگی دولت آمریکا اعلام کرد که اجازه برخی سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مناطق شمال سوریه که خارج از سیطره نظام هستند را خواهد داد و هیچ تحریمی شامل این سرمایه‌گذاری‌ها نخواهد شد.

    وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجوزی را برای فعالیت اقتصادی در چند بخش از جمله کشاورزی، ساخت و ساز، حمایت مالی و خدمات بهداشتی در مناطق شمال سوریه که خارج از سیطره نظام هستند، صادر کرده است.

    یک مسئول آمریکایی اعلام کرد: هدف از این اقدام کمک به منطقه‌ای است که قبلا تحت سیطره داعش بوده است. شرکت‌های خصوصی از جمله شرکت‌هایی که در کشورهای مجاور فعالیت می‌کنند آماده فعالیت در برخی مناطق شمال شرق سوریه هستند. مجوز جدید بخشی از استراتژی آمریکا برای شکست داعش از طریق حمایت از ثبات اقتصادی است. این اقدام اجازه هیچ گونه فعالیتی با دولت سوریه را نمی‌دهد و هیچ کدام از تحریم‌های مبارزه با تروریسم را تغییر نمی‌دهد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *