×
×
جدیدترین‌‌ها

نظارت بر اموال و سفرهای مسئولان فایده‌ای ندارد

  • کد نوشته: 40529
  • اردیبهشت 16, 1401
  • یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: نظارت بر اموال و سفرهای مسئولان فایده ای ندارد و باید مسولان نظام اصل قضیه را که «اخلاق» است درست کنند.
    نظارت بر اموال و سفرهای مسئولان فایده‌ای ندارد

    نخست نیوز : سید محمود علیزاده طباطبایی درباره طرح نظارت بر اموال و سفرهای مسئولان که در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به تصویب رسید و برای تصویب نهایی در صحن مجلس مطرح می‌شود، گفت: ما اکنون مبنای قانونی برای نظارت داریم و نیاز به قانون جدید نداریم و اگر همان قانون هایی را که داریم اجرا کنیم کافی است.‌

    این وکیل دادگستری تاکید کرد: مشکل ما، مشکل اخلاق است ومتاسفانه انسان ها را درست انتخاب نمی کنیم و زمانی که به یک انسان نادرست، مسولیت می دهیم، هر چقدر هم که ابزار کنترل بگذاریم به دلیل اینکه کنترل درونی ندارد، نظارت نمی شود.

    این حقوقدان ادامه داد: چه کسی می خواهد این قانون (نظارت بر اموال و سفرهای مسئولان) را اجرا کند؟ متاسفانه ابزاری در دست یک عده دیگر می شود که از آن سوءاستفاده کنند. نظارت فایده ندارد و باید مسئولان نظام اصل قضیه که اخلاق است را درست کنند زیرا اخلاق در جامعه سقوط کرده است.‌

    علیزاده طباطبایی در پایان گفت: اگر نظارت درونی را درست کنیم و انسان ها را تربیت کنیم دیگر نیاز به قانون جدید و اعمال این گونه نظارت‌ها نداریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *