×
×

بروز تنش میان مصر و رژیم صهیونیستی به دلیل حوادث مسجد الاقصی

  • کد نوشته: 40184
  • اردیبهشت 10, 1401
  • منابع فلسطینی از تنش میان مصر و رژیم صهیونیستی به دلیل حوادث مسجد الاقصی و یورش پلیس و شهرک‌نشینیان به این مسجد خبر دادند.
    بروز تنش میان مصر و رژیم صهیونیستی به دلیل حوادث مسجد الاقصی

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از روزنامه رأی الیوم، منابع فلسطینی عالی‌رتبه اعلام کردند: دستگاه اطلاعات مصر طی روزهای گذشته تماس‌هایی با طرف اسرائیلی برقرار کرد و خواهان توقف هرگونه تنشی شد که می‌تواند خشم فلسطینی‌ها را برانگیخته و درگیری‌های شدیدی را در داخل شهر قدس ایجاد کند که احتمالا به بقیه شهرهای کرانه باختری و نوار غزه که نقطه حساس در این درگیری‌ها هست سرایت کند. روش تعامل دولت اسرائیل با این وضعیت در داخل مسجد الاقصی بسیار خشم قاهره را برانگیخت و باعث شد مصر هیئت امنیتی را به تل‌آویو اعزام نکند و تنها به انجام مکالمه‌های تلفنی و استقبال از هیئت‌های اسرائیلی اکتفا کند.

    این منابع اعلام کردند: قاهره هشدار داده که ادامه این وضعیت تحریک آمیز در مسجد الاقصی بازی با آتش است و احتمالا تمام تلاش‌های صورت گرفته در طول ماه‌های گذشته برای آتش‌بس و دور کردن غزه از ورود و پاسخ به تجاوزات اسرائیل را از بین ببرد.

    دولت رژیم صهیونیستی به صورت عمدی بر یورش به مسجد الاقصی نظارت دارد. پلیس به حمله علیه نمازگزاران به بهانه حمایت از شهرک‌نشینیان طی عملیات یورش به الاقصی ادامه می‌دهد و معمولا این یورش ها منجر به درگیری‌های خشونت آمیز می‌شود که به زخمی شدن ده‌ها فلسطینی‌ و بازداشت چند تن دیگر منجر می‌شود.

    دستگاه‌های امنیتی اسرائیلی بارها هشدار داده‌اند که این تنش‌ها احتمالا درگیری نظامی را با نوار غزه ایجاد کند. قاهره برای ممانعت از این سناریو تلاش زیادی می‌کند. طی ماه رمضان مسجد الاقصی شاهد درگیری‌هایی میان جوانان و نیروهای اشغالگر به دنبال تهدیدات نهادهای یهودی برای یورش به الاقصی به بهانه عید پسح بود.

    روز جمعه بیش از ۴۲ فلسطینی در درگیری‌های شدید با پلیس رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی زخمی شدند که طی آن نیروهای اسرائیلی از بمب، گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور استفاده کردند.

    برچسب ها مسجد الاقصی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *