×
×
جدیدترین‌‌ها

روز قدس موجودیت و حقانیت فلسطین را زنده می‌کند

  • کد نوشته: 39735
  • اردیبهشت 6, 1401
  • آنتونی گوترش صدایش در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی در نمی‌آید، نه خودش و نه دیگر اجزای سازمان ملل و این رویکرد، سازمان‌ ملل را بیشتر در مظان اتهام جانبداری از یک گروه کشورها به ویژه آمریکا و اروپا قرار داده است.
    روز قدس موجودیت و حقانیت  فلسطین را زنده می‌کند

    عماد آبشناس در نخست نیوز با گفت: از هفتاد سال پیش تا الان و حتی قبل از آن رژیم صهیونیستی موجب شده بحران‌های زیادی در جهان و خاورمیانه ایجاد شود و امروز زمانی که عملیات ویژه اوکراین ایجاد شد دیدیم که آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل از اوکراینی‌ها حمایت خاص و ویژه‌ای کرد اما هم‌زمان گوترش صدایش در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی در نمی‌آید؛ نه خودش و نه دیگر اجزای سازمان ملل و این رویکرد، سازمان‌ ملل را بیشتر در مظان این اتهام قرار داده است که سازمان ملل و اقمارش در حمایت از آمریکا و کشورهای اروپایی عمل می‌کنند.

    وی در ادامه با اشاره به تحولات در سرزمین‌های اشغالی و افزایش حملات نظامی علیه مردم فلسطین اظهار کرد: این اتفاقات چند دلیل دارد اول اینکه اسراییل دارد از درگیری رسانه‌ای بین‌المللی در جریان موضوع اوکراین سوء استفاده می‌کند و کشتار مردم را افزایش داده است، دوم اینکه رژیم صهونیستی به لحاظ داخلی با مشکلات زیادی رو به رو است و سیاست مدارهای صهیونیستی با رفتارهای تند علیه فلسطینی‌ها سعی دارند موقعیت سیاسی خود را در این رژیم تقویت کنند و سوم اینکه مردم فلسطین به این نتیجه رسیدند که تنها راه آزادی سرزمین‌شان “مقاومت” است و مخصوصا بعد از جریان اوکراین دیدند که تناقض زیادی در حمایت از آنها و مردمان دیگر نقاط جهان است و امروز دیگر این مساله را یقین پیدا کردند.

    این کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: از فلسطینی‌های کرانه های باختری تا آنها که در سرزمین اشغالی هستند، این را می‌دانند و این موجب می شود که رژیم صهیونیستی بیشتر از گذشته ترس داشته باشد. رژیم صهیونیستی سالهاست تلاش می‌کند موجودیت خودش را در سطح جهان اسلام عادی سازی کند.

    آبشناس افزود: رژیم صهیونیستی تلاش کرده است تا در سال‌های گذشته برخی از عوامل خودش و رهبران کشورهای عربی در منطقه را با خود همراه سازد و این رهبران هم اعتبار خود را نزد مردم منطقه سوزاندند و با این رژیم رابطه سیاسی شان را اعلام کردند. رژیم صهیونیستی امیدوار بود این اقدام و همراهی برخی کشورها تاثیر بگذارد اما دیدیم که نفرت بیشتر شد.

    وی گفت: روز قدس چون هر سال برگزار می شود، موجودیت و حقانیت ملت فلسطین را زنده می کند و این برای رژیم صهیونیستی که در پی عادی سازی و به فراموشی سپردن مساله فلسطین است، درد آور است که مردم جهان علیه آن شعار دهند.

    برچسب ها روز قدس فلسطین

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *