×
×
جدیدترین‌‌ها

زلنسکی هیات مذاکره با روسیه برای تدوین معاهده‌ تضمین‌های امنیتی تشکیل داد

  • کد نوشته: 37900
  • فروردین 16, 1401
  • رئیس‌جمهوری اوکراین با امضای حکمی رسما برای تشکیل هیاتی برای مذاکرات با روسیه درباره تدوین پیش‌نویس معاهده‌ای درخصوص تضمین‌های امنیتی برای اوکراین اقدام کرد.
    زلنسکی هیات مذاکره با روسیه برای تدوین معاهده‌ تضمین‌های امنیتی تشکیل داد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، براساس بیانیه دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، این حکم برای تشکیل هیات اوکراین برای “مشارکت در مذاکرات با فدراسیون روسیه درخصوص تدارکات و تایید پیش‌نویس معاهده‌ای درباره تضمین‌های امنیتی برای اوکراین” به امضا رسید.

    دیوید آراخامیا، رهبر گروه پارلمانی حزب حاکم خدمتگزار مردم که همچنین رهبری مذاکرات صلح استانبول را در دست داشت، به عنوان رئیس این هیات انتخاب شد.

    این هیات همچنین شامل دنیس مالیوسکا، وزیر دادگستری، میخایلو پودولیاک، مشاور دفتر ریاست جمهوری، اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع و میکولا توچیتسکی، معاون وزیر خارجه اوکراین و همچنین قانونگذارانی شامل آندری کوستین، دمیترو لوبینتس و رستم عمروف می‌شود.

    همچنین الکساندر مالینوفسکی، یک وکیل بین‌المللی و دیپلمات الکساندر چالی به عنوان کارشناسان این هیات منصوب شدند.

    هیات‌های اوکراین و روسیه در ۲۹ مارس به صورت حضوری در استانبول دیدار کردند و پس از آن آراخامیا گفت که آنها به دنبال یک توافق بین‌المللی هستند که در آن کشورهایی مثل ترکیه به عنوان ضامن‌های امنیتی اوکراین عمل کنند.

    آراخامیا شنبه گفت که مذاکرات صلح میان اوکراین و روسیه به حدی پیشرفت داشته که رهبران دو طرف درگیر شامل ولودیمیر زلنسکی و ولادیمیر پوتین رایزنی‌های مستقیم داشته باشند.

    رئیس جمهور اوکراین، علیرغم متهم کردن روسیه به ارتکاب جنایات جنگی و نسل کشی، گفته است که مذاکرات صلح با مسکو ادامه پیدا می‌کند.

    زلنسکی این سخنان را در بوچا در نزدیکی پایتخت، کی‌یف، جایی که اجساد غیرنظامیان بعد از عقب نشینی نیروهای روسیه در خیابان‌های شهر پیدا شد، بیان کرد.

    روسیه بدون ارائه شواهد گفت که تصاویر این فجایع ساختگی است و اوکراین آنها را صحنه سازی کرده است.

    اوکراین گفت که اجساد ۴۱۰ غیرنظامی در نواحی اطرف کی‌یف پیدا شده و گفت تحقیق درباره جنایات جنگی را شروع می‌کند.

    زلنسکی که جلیقه ضدگلوله به تن داشت و سربازان اوکراینی احاطه‌اش کرده بودند گفت که نظامیان روس “با مردم بدتر از حیوانات رفتار کرده‌اند”. او گفت: “آنچه در اینجا می‌بینید واقعا نسل کشی است.”

    او در پاسخ به سوال بی بی سی درباره اینکه آیا مذاکرات صلح با روسیه هنوز ممکن است گفت: “بله، چون اوکراین باید در صلح زندگی کند. ما در قرن ۲۱ ام در اروپا هستیم. به تلاش‌های دیپلماتیک و نظامی ادامه خواهیم داد.”

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *