×
×
جدیدترین‌‌ها

شریعتی:
با تولیدات دانش‌بنیان می‌توان در عرصه اقتصاد جهانی نقش آفرید

  • کد نوشته: 37484
  • فروردین 11, 1401
  • یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هر چه که ما خلاقیت و نوآوری در تولیدات خود داشته باشیم و به سمت تولیدات دانش بنیان حرکت کنیم، می توانیم درعرصه اقتصاد جهانی موثرتر باشیم.
    با تولیدات دانش‌بنیان می‌توان در عرصه اقتصاد جهانی نقش آفرید

    به گزارش نخست نیوز ، غلامرضا شریعتی ، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» بیان کرد: مقام معظم رهبری حداقل بیش از یک دهه است که شعارهای سال را بر مبنای اقتصاد نامگذاری می کنند. یقینا اقتصاد  فقط در داخل مرزهای یک کشور محدود نمی شود و اگر اقتصاد یک کشور بخواهد خود را بازیابی کرده و رشد کند لازم است که با سایر اقتصادهای دنیا نیز به رقابت بپردازد.

    راه ورود به چرخه رقابت اقتصاد جهانی

    وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد رقابت پذیر نیز قاعدتا بر مبنای تولیدات دانش بنیان شکل خواهد گرفت، اظهار کرد: هر چه که ما خلاقیت و نوآوری در تولیدات خود داشته باشیم، می توانیم در چرخه اقتصاد جهانی رقابت بیشتری داشته باشیم. امروز بسیاری از محصولات در کشور ما تولید می شود اما امکان صادرات آن به دلیل پایین بودن استانداردها در کالاهای تولیدی وجود ندارد.

    نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در شعار امسال نشانه و آدرسی به همه تولید کنندگان دادند که اگر قصد دارند در صحنه اقتصاد جهانی موقعیتی داشته باشند باید به سمت تولید دانش بنیان رفته و بر اساس استانداردهای روز دنیا کالا تولید کنند.

    وی در ادامه با تاکید بر اینکه با تولید دانش بنیان است که می توان بر روی اقتصاد کشورهای منطقه و دنیا تاثیر گذاشت،گفت:زمانی می توان در اقتصاد جهانی پیشرو بود که تولیداتی دانش بنیان و مبتنی بر استانداردهای جهانی داشته باشیم اگر تولید صرفا محدود به مرزهای یک کشور شود نمی تواند در توسعه و پیشرفت نقش آفرین باشد. تولیدات ما باید بر اساس دانش بنیان و استانداردهای روز دنیا انجام شود.

    این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه از سوی دیگر تولید اساسا موجب تقویت پول ملی کشور می شود، افزود: ما در چند سال گذشته شاهد بودیم که ارزش پول ملی کشور پایین آمد، این نشان می دهد ما در داخل وفور تولید نداریم. ما باید هم تولید با تیراژ بالا داشته باشیم و هم تولید بر مبنای دانش بنیان انجام دهیم، تا با ارزآوری، پول ملی کشور خود را تقویت کنیم.

    شریعتی در پایان گفت: مجلس یازدهم جلوتر از سایر قوا در اواخر سال ۱۴۰۰ مصوبه ای در خصوص مقررات شرکت های دانش بنیان داشت و به شورای نگهبان رفت. اکنون ما یک قدم جلوتر از سایر قوا هستیم. الحمدلله مجلس یازدهم در زمینه اجرای فرمایشات حضرت آقا پیشگام بوده است. یقینا ما خودمان را ملزم می دانیم که اگر قانون در این زمینه کم و کاستی داشت  آن را تقویت کنیم تا شرکت های دانش بنیان قوی تر از گذشته در صحنه تولید کشور حاضر شوند.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *