×
×
جدیدترین‌‌ها

روسیه “متا” را “سازمان افراطی” اعلام می‌کند

  • کد نوشته: 35913
  • اسفند 22, 1400
  • به دنبال اقدامات «متا» که شرکت مادر فیسبوک است، روسیه در نظر دارد تا به شکل حقوقی آن را «سازمان افراطی» معرفی کند.
    روسیه “متا” را “سازمان افراطی” اعلام می‌کند

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر دادستانی کل روسیه رسما خواسته تا “متا” طبق قوانین روسیه به عنوان یک سازمان افراطی شناخته و تمام فعالیت‌هایش در روسیه ممنوع شود.

    خبرگزاری تاس همچنین گزارش داد که دادستانی کل خواستار بررسی این نکته شده است که آیا متا قوانین مرتبط با “پروپاگاندای تروریستی و تحریک به تنفر” را زیر پا گذاشته است یا خیر.

    این مساله تنش‌ در روابط میان کرملین و این غول فناوری آمریکایی را از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه آغاز شده است، عمیق‌تر می‌کند.

    روسیه طی روزهای گذشته دسترسی به فیس‌بوک را قطع کرده و مسوولان متا آن را به اقداماتشان در گذاشتن برچسب “صحت‌سنجی” روی پست‌های رسانه دولتی روسیه مرتبط می‌دانند.

    پنج‌شنبه گذشته رویترز گزارش داد که متا موقتا موارد استثنایی در قوانین مرتبط با نفرت‌پراکنی ایجاد کرده و به کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام اجازه می‌دهد خواستار “مرگ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه” و همچنین “خشونت علیه سربازان روسی” شوند.

    منع کامل خدمات متا بدین معناست که روس‌ها دیگر به اینستاگرام و واتس‌آپ هم دسترسی ندارند. شرکت متا هنوز به بیانیه دفتر دادستانی کل روسیه واکنشی نشان نداده است.

    انتهای پیام

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *