×
×
جدیدترین‌‌ها

هیئتی فلسطینی سه‌شنبه عازم بروکسل می‌شود

  • کد نوشته: 35906
  • اسفند 22, 1400
  • یک مسئول فلسطینی اعلام کرد، هیئتی دولتی به منظور رایزنی در خصوص سرعت بخشیدن به ازسرگیری پشتیبانی مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین عازم بروکسل خواهد شد.
    هیئتی فلسطینی سه‌شنبه عازم بروکسل می‌شود

    به گزارش نخست نیوز ، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، استفان سلامه، مشاور نخست وزیر فلسطین در امور برنامه‌ریزی و هماهنگی به رادیو رسمی فلسطین گفت، سفر اعضای این هیئت دولتی با هدف حضور در نشست‌های کمیته مشترک فلسطینی اروپایی انجام خواهد شد که قرار است روز سه‌شنبه (۲۴ اسفند) برگزار شود.

    سلامه در ادامه افزود، قرار است در جریان این سفر، اعضای هیئت دولتی با اعضای اتحادیه اروپا در خصوص تمامی مسائل دوجانبه به ویژه پشتیبانی مالی اروپا از تشکیلات خودگردان فلسطین به بحث و تبادل بپردازند.

    وی در ادامه افزود، اعضای این هیئت شامل وزرای خارجه، آموزش، دادگستری، دارایی و اقتصاد و همچنین رؤسای تعدادی از هیئت‌های دولتی است و نشست کمیته مشترک فلسطینی و اروپایی سالی یک بار برگزار می‌شود.

    سلامه همچنین تصریح کرد: ما امید داریم که این مذاکرات بروکسل منجر به سرعت بخشیدن به تصویب توافق مالی بین اتحادیه اروپا و فلسطین در دو سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شود.

    وی همچنین اظهار کرد: در جریان این مذاکرات، تمامی مسائل کنونی و در رأس آن تصویب پشتیبانی مالی اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ما به رایزنی‌های داخلی اروپا در خصوص این موضوع احترام می‌گذاریم.

    این مسئول دولتی فلسطینی در ادامه تاکید کرد: ما اطمینان داریم که توافق مالی اروپایی به نفع فلسطین به زودی امضا خواهد شد و روابط بین فلسطین و اتحادیه اروپا استراتژیک و مبتنی بر مشارکت و همکاری است نه دیکته‌ها و تحمیل شروط یک‌جانبه.

    در همین راستا، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با الیور وارهلی، کمیسر سیاست همسایگی و امور مربوط به گسترش اتحادیه اروپا دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار در خصوص تقویت حمایت و پشتیبانی مالی این اتحادیه از فلسطین و غلبه بر موانع فنی در سایه کاهش حمایت خارجی بین‌المللی طی سال‌های گذشته به بحث و تبادل نظر پرداختند.

    ریاض المالکی پس از این دیدار تلاش‌های اتحادیه اروپا در تمامی زمینه‌ها و اهمیت نقشش در ایجاد راهکارهایی برای مسأله فلسطین را ستود.

    وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین این مسئول اروپایی را در جریان آخرین تحولات فلسطینی در سایه بحران مالی دولت فلسطین قرار داد.

    مسئول اتحادیه اروپا بر حمایت بی‌وقفه و همیشگی این اتحادیه از روند صلح خاورمیانه و لزوم تداوم همکاری مشترک بین اتحادیه اروپا و فلسطین تاکید کرد.

    روابط اتحادیه اروپا و فلسطین به دلیل ممانعت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از برگزاری انتخابات سراسری به بهانه مخالفت اسرائیل با برگزاری آن در شهر قدس که قرار بود ماه مه گذشته برگزار شود، متشنج شد.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *