×
×
جدیدترین‌‌ها

حمایت چارچوب هماهنگی شیعیان عراق از گزینه پیشنهادی صدر برای نخست وزیری

  • کد نوشته: 35810
  • اسفند 22, 1400
  • یک منبع آگاه از جزئیات نشست چارچوب هماهنگی شیعیان عراق فاش کرد که این چارچوب حمایت خود را از "جعفر الصدر" به عنوان نخست وزیر عراق و نوری مالکی به عنوان معاون او اعلام کرد.
    حمایت چارچوب هماهنگی شیعیان عراق از گزینه پیشنهادی صدر برای نخست وزیری

    به گزارش نخست نیوز ، این منبع به خبرگزاری شفق نیوز عراق گفت: در نشست چارچوب هماهنگی شیعیان عراق که بعد از ظهر جمعه برگزار شد، درباره جعفر الصدر کاندیدای فراکسیون مقتدی صدر برای سمت نخست وزیری و سازوکار تایید او گفتگو شد.

    این منبع آگاه اظهار کرد: چارچوب هماهنگی تصمیم گیری نهایی در این خصوص را به زمان یک نشست مستقیم با صدر که تاریخ آن به زودی مشخص خواهد شد و پس از رایزنی تلفنی و یا با فرستاده الحنانه موکول کرد.

    منبع یاد شده گفت: شرکت‌کنندگان در این نشست با کاندیداتوری جعفر الصدر مخالفت نکرده بلکه از او حمایت کردند.

    وی افزود، نوری مالکی پس از نشست، با صدر تماس گرفت تا او را در جریان تحولات نشست قرار دهد و بر این اساس صدر ظرف ۷۲ ساعت آینده در بغداد خواهد بود و احتمال می‌رود او امروز برای نشستی با چارچوب هماهنگی به بغداد بیاید.

    همچنین منبع یاد شده گفت، رایزنی ها و گفتگوها میان رهبران گروه‌های شیعه شامگاه جمعه با هدف سرعت بخشیدن به روند توافق و اتمام گفتگوها برای تشکیل کابینه آتی ادامه یافتند.

    این منبع افزود: برخی طرف‌ها در چهارچوب هماهنگی، نام نوری مالکی را به عنوان معاون نخست وزیر در دولت آتی مطرح کردند.

    گروه‌های چارچوب هماهنگی شیعیان عراق روز جمعه در منزل هادی العامری نشستی برگزار کردند، یک روز پیش از آن، مقتدی صدر تماس‌های تلفنی با نوری مالکی داشت.

    یک منبع سیاسی به شفق نیوز گفت: در این دیدار نوری مالکی و رهبرانی از چارچوب هماهنگی حضور داشته و جزئیات تماس تلفنی با صدر و نیز تحولات پس از آن در عرصه سیاسی عراق را بررسی کردند.

    پیشتر یک منبع سیاسی آگاه جزئیات تحولات سیاسی روز پنجشنبه را که در نتیجه آن بن‌بست سیاسی میان مقتدی صدر، رهبر جریان صدر و نوری مالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون از بین رفت، فاش کرده بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *