×
×
جدیدترین‌‌ها

بولتون:
پوتین از نظر روانی بی‌ثبات نیست، بلکه فردی سرد، سرسخت و حیله‌گر است

  • کد نوشته: 35534
  • اسفند 18, 1400
  • همزمان با ادامه حمله روسیه به اوکراین، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سابق آمریکا گمانه‌زنی‌ها دال بر اینکه رئیس جمهوری روسیه از نظر روانی "بی‌ثبات" است، رد کرد.
    پوتین از نظر روانی بی‌ثبات نیست، بلکه فردی سرد، سرسخت و حیله‌گر است

    به گزارش نخست نیوز ، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه بی‌بی‌سی گفت: می‌دانم که تئوری‌ها و گمانه‌زنی‌های بسیاری پیرامون اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از نظر روانی بی‌ثبات است، وجود دارد. او فردی سرد، سرسخت و حیله‌گر است.

    وی افزود: پوتین احتمالا تاکنون از عملکرد ارتش روسیه عصبانی شده است و برای حفظ ظاهر تلاش خواهد کرد به تصمیمی که اتخاذ کرده پایبند بماند. پوتین باید تلاش کند تا یک پیروزی نظامی را به نمایش بگذارد. فکر نمی‌کنم راه مذاکره‌شده برای پایان این بحران وجود داشته باشد.

    بولتون همچنین از تصمیم ناتو برای عدم مشارکت نظامی در این بحران و تنها تامین تسلیحات و اطلاعات برای اوکراین انتقاد کرد و گفت:‌ این اقدام کمک اندکی به متوقف کردن روسیه خواهد کرد.

    وی افزود: اگر پوتین بهانه‌ای برای گفتن اینکه “ناتو در این جنگ مرتکب اقدامات تهاجمی علیه روسیه شده یا اینکه ناتو بخشی از این جنگ شده است”، می‌خواست، تاکنون به دست آورده بود.

    بولتون روز جمعه در مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن پست گفته بود که اگر ترامپ برای دومین دوره در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز می‌شد، پوتین انتظار داشت که وی آمریکا را از ناتو خارج کند. وی گفت: فکر می‌کنم ترامپ در دومین دوره ریاست جمهوری‌اش احتمالا از ناتو خارج می‌شد و پوتین منتظر آن لحظه بود.

    ترامپ در سال ۲۰۱۸ میلادی بولتون را به عنوان مشاور امنیت ملی منصوب کرد. بولتون کمتر از یک سال بعد از این سمت برکنار شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *