×
×
جدیدترین‌‌ها

شهرهای زیر 20 ‌هزار نفر جمعیت مشمول نظام ارجاع و پزشک خانواده می‌شوند

  • کد نوشته: 35510
  • اسفند 17, 1400
  • نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که روستاییان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ ‌هزار نفر جمعیت مشمول نظام ارجاع و پزشک خانواده می شوند.
    شهرهای زیر 20 ‌هزار نفر جمعیت مشمول نظام ارجاع و پزشک خانواده می‌شوند

    به گزارش نخست نیوز ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(سه شنبه)، و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، بندهای (الف) و (ب) تبصره ۱۷ در بخش هزینه ای را به شرح زیر تصویب کردند.

    ‎الف- به منظور رعایت عدالت در سلامت، گسترش نظام ارجاع و کاهش سهم پرداخت بیمه‌شدگان، با درنظر گرفتن پزشک خانواده و نظام ارجاع و نسخه الکترونیک و استانداردهای ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان های بیمه گر پایه سلامت می‌توانند در چارچوب مصوبات شورای عالی بیمه سلامت در قالب افزایش سهم خود، بدون کاهش تعهدات(سطح و شمول خدمات) قبلی و همچنین بدون تأخیر در پرداخت به موقع مطالبات مراکز طرف قرارداد(موضوع قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲))، نسبت به پرداخت بخشی از مابه‌التفاوت تعرفه دولتی و غیردولتی در سقف اعتبارات مصوب اقدام نمایند.

    ‎روستاییان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر بیست ‌هزار(۲۰.۰۰۰) نفر جمعیت مشمول نظام ارجاع و پزشک خانواده می باشند. سایر جمعیت کشور نیز درصورت موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(شورای عالی بیمه سلامت) مطابق ضوابط مربوطه در آن وزارتخانه تحت پوشش نظام ارجاع قرار خواهند گرفت.

    ‎ب- به منظور اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اعتبار ردیف شماره ۶۰-۵۵۰۰۰۰ جدول شماره(۹) این قانون براساس مصوبات ستاد ملی جمعیت و توسط سازمان برنامه و بودجه به دستگاههای اجرائی ذی‌ربط ابلاغ می‌گردد. دستورالعمل اجرائی این بند مشتمل بر موارد مصرف، نحوه توزیع و هزینه‌کرد بین دستگاههای اجرائی ذی‌ربط و چگونگی پایش و ارزیابی عملکرد منابع مذکور ظرف سه‌ماه پس از ابلاغ این قانون توسط سازمان برنامه و بودجه تهیه و به تصویب ستاد مذکور می‌رسد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *