×
×
جدیدترین‌‌ها

11 مرکز استانی پیشگیری و تشخیص زودرس و درمان سرطان پستان ایجاد می‌شود

  • کد نوشته: 35505
  • اسفند 17, 1400
  • نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که ۸۰ میلیارد تومان برای ایجاد ۱۱ مرکز استانی پیشگیری، غربالگری و تشخیص زودرس و درمان سرطان پستان اختصاص داده شود.
    11 مرکز استانی پیشگیری و تشخیص زودرس و درمان سرطان پستان ایجاد می‌شود

    به گزارش نخست نیوز ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(سه شنبه)، و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، با پیشنهاد زهرا شیخی نماینده اصفهان، یک جزء به بند (ب) تبصره ۱۷ الحاق کردند.

    طبق این مصوبه، به منظور تامین هزینه تاسیس ۱۱ مرکز استانی پیشگیری، غربالگری و تشخیص زودرس و درمان سرطان پستان و تشکیل شبکه ملی تشخیص و درمان سرطان پستان شامل استان های اصفهان، گیلان، خراسان شمالی، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و گلستان مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال از محل ردیف شماره ۶۰-۵۵۰۰۰۰ جدول شماره(۹) ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کسر و به دریف شماره ۱۱۳۶۷۴ با عنوان جهاد دانشگاهی پژوهشکده سرطان پستان مندرج در پیوست اطلاعان تکمیلی لایحه بودجه اضافه شود.

    زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در توضیح پیشنهاد خود گفت: شایع ترین سرطان، سرطان سینه است که در صورت شناسایی زود، درمان قطعی داشته و اگر هم دیر شناسایی شود، درمان آن به هزینه های زیادی نیاز دارد.

    وی ادامه داد: وقتی مادر و خانمی مبتلا به سرطان سینه می شود کل خانواده تحت تاثیر قرار می گیرند به طوری که بعضا مجبور می شوند برای پرداخت هزینه های درمان، حتی فرش زیر پایشان را بفروشند. می توان با راه اندازی مراکز پیشگیری و درمان و شبکه ملی سرطان در کشور جلوی سرطان پستان را گرفت.

    شیخی گفت که سن سرطان پستان در دنیا ۵۰ سال است که متاسفانه در ایران به ۴۰ سال رسیده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *