×
×
جدیدترین‌‌ها

اختصاص 265 میلیون یورو برای توسعه پالایشگاه آبادان

  • کد نوشته: 35269
  • اسفند 15, 1400
  • نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که ۲۶۵ میلیون یورو برای بازپرداخت تعهدات طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه آبادان هزینه شود.
    اختصاص 265 میلیون یورو برای توسعه پالایشگاه آبادان

    به گزارش نخست نیوز ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، جزء ۱ بند ب تبصره ۱ را تصویب کردند.

    طبق این مصوبه، دستگاههای اجرائی ملی، مجاز به استفاده هزینه‌ای از منابع سه درصد(۳%) مناطق نفت‌خیز، گازخیز و توسعه نیافته نمی‌باشند.

    پیش از این در بخش درآمدی این بند تصویب شده بود که سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۱، میعانات گازی و خالص صادرات گاز مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۲ و منابع مربوط به سه‌ درصد (۳%) مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۹ جدول شماره (۵) این قانون معادل چهارمیلیون و هشتصد و چهل و چهار هزار میلیارد (۴.۸۴۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود. صادرات فرآورده‌های نفتی مشمول این حکم نمی‌باشد.

    همچنین بند (ه) تبصره ۱ نیز تصویب شد که به موجب آن منابع حاصله صرف بازپرداخت تعهدات طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه آبادان می شود.

    در بخش درآمدی، مجلس به شرکت دولتی ذی‌ربط وزارت نفت اجازه داد که فرآورده نفتی حاصل از افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان نسبت به برنامه مصوب را تا سقف دویست و شصت و پنج میلیون (۲۶۵.۰۰۰.۰۰۰) یورو به فروش برساند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *