×
×
جدیدترین‌‌ها

انصارالله:
قطعنامه شورای امنیت روند صلح را ناکام می‌گذارد

  • کد نوشته: 34895
  • اسفند 11, 1400
  • عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد قطعنامه شورای امنیت درباره گسترش تحریم تسلیحاتی انصارالله روند صلح را ناکام می‌گذارد.
    قطعنامه شورای امنیت روند صلح را ناکام می‌گذارد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از شبکه خبری المیادین، عبدالملک العجری، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت: قطعنامه شورای امنیت ممنوعیت تسلیحاتی انصارالله را گسترش داده و فقط شامل رهبران انصارالله نیست بلکه شامل تمام اعضای این جنبش است. شورای امنیت انصارالله را یک گروه “تروریستی” نخوانده است چرا که تعریف یکسانی برای تروریسم ندارد. مفهوم “تروریسم” سیاسی است و در خدمت سیاست‌ها و دستورکارهای کشورها است اما شورای امنیت تعریف واحدی از تروریسم ندارد.

    وی گفت: تصمیم ممنوعیت تسلیحاتی با ادعای فرستاده سازمان ملل درباره آغاز روند صلح و مذاکرات مغایرت دارد. چگونه از یک طرف دعوت به صلح می‌شود و از طرف دیگر تنش را افزایش می‌دهد. سازمان ملل با این قطعنامه در روند صلح کارشکنی کرده و تلاش‌ها برای صلح را به باد می‌دهد.

    العجری تاکید کرد: این قطعنامه‌ها ثابت می‌کند که شورای امنیت و هیئت‌های سازمان ملل شرکت‌هایی در خدمت منافع آمریکا و غرب هستند و شورای امنیت و سازمان ملل مواضع خود را به کسانی که پول بدهند می‌فروشند و صلح و امنیت جهانی برای آن‌ها مهم نیست. پرونده انسانی در یمن تا قبل از این قطعنامه و چه بعد از آن در وضعیت فاجعه باری است. ما امروز شاهد تأثیر قباحت غرب بر هیئت‌های سازمان ملل در حوادث روسیه و اوکراین هستیم.

    وی گفت: ده‌ها سال گذشته و صدها جنایت رخ داده که در آن کودکان عرب و مسلمان کشته شده‌اند و ما شاهد یک موضع مناسب از سوی نهادهای حقوق بشر نبوده‌ایم. زمین از اقدامات تروریستی آمریکا، فرانسه و انگلیس رنج می‌برد. این سه کشور بیش از دیگر کشورها از قرن ۱۹ بشریت را شکنجه و عذاب داده اند.

    شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه ممنوعیت ارسال سلاح به انصار الله یمن را تمدید کرد.

    قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی انصارالله یمن با ۱۱ رای موافق و ۴ رای ممتنع (نروژ، مکزیک، برزیل و ایرلند) به تصویب رسید.

    برچسب ها انصارالله یمن

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *