×
×
جدیدترین‌‌ها

روح‌الامینی:
مجلس جای بحث‌های پوپولیستی نیست

  • کد نوشته: 34191
  • اسفند 3, 1400
  • نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس با نگاه کارشناسی و با توجه به عدد و رقم و در نهایت رای‌گیری لایحه بودجه را بررسی می‌کنند.
    مجلس جای بحث‌های پوپولیستی نیست

    به گزارش نخست نیوز ، عبدالحسین روح‌الامینی در تذکری شفاهی در  جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه بیان کرد: براساس بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین‌نامه، هیات رئیسه مسئول حفظ شأن و جایگاه قانونی نمایندگان است، سه روز از بررسی بودجه در مجلس می‌گذرد و تا پایان اسفندماه نیز ادامه دارد. در برخی از پیشنهادات نماینده دولت جوری صحبت می‌کند که ما بر قبری گریه می‌کنیم که در آن مرده‌ای وجود ندارد. اکنون نیز در بحث سهام عدالت نیز این رویه را پیش گرفتند و روز گذشته نیز این مباحث مطرح شد. هیات رئیسه باید در اینجا ورود کرده و آمار متقنی به نمایندگان ارائه کند تا اشتباه راهبری صورت نگیرد.

    وی در ادامه اظهار کرد: تریبون مجلس شورای اسلامی در گوش مردم است و نباید ذهنیت مردم نسبت به مجلس عوض شود. مردم را نباید با حرف‌های متناقض سرگردان کرد. از سوی دیگر بحث روز گذشته میان رئیس مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق در فضای مجازی منتشر شد که صحیح نبود.

    روح الامینی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی جای بحث های پوپولیستی یا رای آوری و یا رسیدگی به مسائل بعدی ما نیست، بلکه مجلس جای بحث کارشناسی است و بودجه نیز با عدد و رقم و نگاه کارشناسی بررسی می‌شود.

    نماینده مردم تهران در ادامه تاکید کرد: از سویی دیگر هیات رئیسه علاوه بر سوگند نمایندگی سوگند دیگری یاد کرده که مجری دقیق ایین‌نامه باشد. نباید هیات رئیسه از اجرای آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی منحرف شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *