×
×
جدیدترین‌‌ها

تاکید وزیر خارجه عراق بر اهمیت مذاکرات وین در دیدار با سناتورهای آمریکایی

  • کد نوشته: 34169
  • اسفند 3, 1400
  • وزیر خارجه عراق در دیدار هیاتی از سناتورهای آمریکایی درخصوص مذاکرات ایران و آمریکا و اهمیت این مذاکرات رایزنی کرد.
    تاکید وزیر خارجه عراق بر اهمیت مذاکرات وین در دیدار با سناتورهای آمریکایی

    به گزارش نخست نیوز  به نقل از خبرگزاری رسمی عراق(واع)، فواد حسین، وزیر خارجه عراق در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با هیات بزرگی از مجلس سنای آمریکا و ‌نمایندگان این کشور از جمله سناتور لیندسی گراهام دیدار و رایزنی کرد.

    در این دیدار درخصوص مسائل مختلفی از جمله حمایت از سیاست خارجی دولت عراق که در راستای ایجاد تفاهم در منطقه از طریق مذاکرات است تاکید و رایزنی شد.

    فواد حسین همچنین بر اهمیت مذاکرات ایران و آمریکا و برخی کشورهای دیگر برای حل مساله هسته‌ای تاکید کرده و گفته است که تنش میان ایران و آمریکا تاثیر منفی بر اوضاع امنیتی و سیاسی عراق و منطقه می‌گذارد و تحقق هرگونه پیشرفت در این راستا منجر به ایجاد ثبات در منطقه و عراق می‌شود.

    به گزارش نخست نیوز، دیدارهای دو جانبه و چند جانبه میان هیات های مذاکره کننده ایران و ۱+۴ در روزهای اخیر در سطوح سیاسی و کارشناسی ادامه داشته است.

    منابع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران روند فعلی مذاکرات را رو به جلو می دانند اما تاکید دارند که متن توافق در وین هنوز نهایی نشده است و گفتگوها برای حل و فصل اختلافات باقی مانده همچنان ادامه دارد.

    این منابع تصریح دارند، هر چند موارد اختلافی بسیار کاهش یافته و به چند مورد محدود شده است، اما موضوعات باقی مانده از اهمیت اساسی برای ایران برخوردار است و تا وقتی در مورد این موضوعات تصمیم گیری نشده، نمی توان از نهایی شدن متن و دستیابی به توافق سخن گفت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *