×
×
جدیدترین‌‌ها

استرالیا هنوز بابت حادثه لیزر از دست چین شاکی است

  • کد نوشته: 34132
  • اسفند 3, 1400
  • نخست‌وزیر استرالیا با بیان اینکه آن کشتی چینی که نور لیزر به سمت یک هواپیمای نظامی کشورش تابانده بود، از سرزمین اصلی استرالیا قابل رویت بود، گفت کانبرا خواستار تحقیقات کامل پکن است.
    استرالیا هنوز بابت حادثه لیزر از دست چین شاکی است

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا امروز (دوشنبه) تاکید کرد که کشورش هنوز بابت اتفاقی که پنج‌شنبه گذشته رخ داد و از دید کانبرا “اقدامی خطرناک و بی‌مهابا” بود، توضیحی از چین دریافت نکرده است.

    به گفته وزارت دفاع استرالیا، یک هواپیمای گشت دریایی مدل Poseidon P-8A پنجشنبه گذشته هنگام پرواز بر فراز نواحی شمالی استرالیا توسط لیزر یک کشتی نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق روشن شد و به طور بالقوه جان افراد به خطر افتاد. این وزارتخانه همچنین تصاویری از دو کشتی چینی که در نزدیکی ساحل شمالی استرالیا در تردد بودند، منتشر کرد.

    استرالیا هنوز بابت حادثه لیزر از دست چین شاکی است

    یک ناوشکن با موشک هدایت‌شونده و یک اسکله حمل و نقل آبی – خاکی چینی، در زمان وقوع حادثه از طریق دریای آرافورا بین گینه نو و استرالیا در حال حرکت به سمت شرق بودند و بعدا از تنگه تورس عبور کردند.

    موریسون به خبرنگاران گفت: این احتمال وجود دارد که حتی مردم ما از سرزمین اصلی استرالیا هم این کشتی‌ را دیده باشند. استرالیا از طریق کانال‌های دیپلماتیک و دفاعی خواستار تحقیقات کامل در رابطه با این حادثه شده است.

    او گفت: یک لحظه تصور کنید که یک ناوچه استرالیایی به یک هواپیمای شناسایی چینی در تنگه تایوان، نور لیزر تابانده باشد. می‌توانید واکنش آنها در پکن را تصور کنید؟

    سفارت چین در کانبرا به درخواست برای اظهارنظر پاسخی نداده و پکن هم علنا به آن واکنشی نداشته است.

    برچسب ها استراليا چین

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *