×
×
جدیدترین‌‌ها

دیپلماسی اقتصادی به فعال‌سازی تشکل‌های اقتصادی گره بخورد

  • کد نوشته: 33998
  • اسفند 1, 1400
  • عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه فعال کردن انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، تشکل‌های حوزه صنعت بسیار مهم است، گفت: باید دیپلماسی اقتصادی به فعال‌سازی تشکل‌های اقتصادی در حوزه مبادلات خارجی گره بخورد.
    دیپلماسی اقتصادی به فعال‌سازی تشکل‌های اقتصادی گره بخورد

    به گزارش نخست نیوز ، روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مواد اولیه، ماشین آلات، یراق آلات، صنایع چوب و مبلمان در محل دائمی نمایشگاه های تهران، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در فراهم کردن شرایط صادرات برای تولیدکنندگان مفید خواند.

    وی گفت: خوب است که برگزار کنندگان به نحوی عمل کنند که این نمایشگاه منجر به عقد قرارداد و مبادله بین طرف ایرانی و خارجی شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: به طور طبیعی نمایشگاه‌ها نباید تنها به بازدید ختم شود و حتما باید افزایش مبادلات بین المللی در دستور کار مجریان باشد.

    وی درباره اقدامی که باید در این زمینه صورت گیرد، گفت: باید بستر تعاملات طرفین ایرانی و خارجی ایجاد شود، ما در این برهه نیازمند یک کار ضربتی و فوری در حوزه صادرات هستیم و باید دیپلماسی اقتصادی خود را با سایر کشورها به ویژه همسایگان فعال کنیم.

    ایزدخواه با اشاره به لزوم حمایت دولت از بخش خصوصی گفت: در این تعاملات اقتصادی، گامی به مناسبات دولتی و رسمی بسنده می‌شود، یعنی بخش خصوصی یا در حاشیه است و یا جایگاه اصلی خود را ندارد. فعال کردن انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، تشکل‌های حوزه صنعت در این موضوع بسیار مهم است و دولت باید پشت سر آن‌ها حرکت کند و جلوی این قشر حرکت نکند.

    ایزدخواه بیان کرد: دولت باید این افراد را پیشگام قرار دهد و دیپلماسی اقتصادی به فعال سازی تشکل‌های اقتصادی در حوزه مبادلات خارجی گره بخورد. باید این افراد همتاهای خارجی خود را پیدا کنند و انجمن‌های ایرانی با انجمن‌های خارجی در حوزه صنعت همکاری داشته باشند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در نمایشگاه باید همچنین اتفاقاتی صورت گیرد، و ما نیز هرگونه حمایتی که لازم باشد تا اقتصاد کشور رونق بگیرد انجام خواهیم داد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *