×
×
جدیدترین‌‌ها

مشکل ذخایر کالاهای استراتژیک در همین مدت کوتاه دولت سیزدهم حل شده است

  • کد نوشته: 33679
  • بهمن 28, 1400
  • عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: در دولت سیزدهم و در همین مدت کوتاه مشکل ذخایر کالاهای استراتژیک مثل گندم حل و سیلوها همگی پر شده است.
    مشکل ذخایر کالاهای استراتژیک در همین مدت کوتاه دولت سیزدهم حل شده است

    به گزارش نخست نیوز ، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: در اواخر دولت قبل، ذخیره گندم و دیگر کالاهای اساسی ما رو به اتمام بود و اصلا اقدام جدی از سوی آن دولت در این باره صورت نمی‌گرفت اما در دولت سیزدهم و در همین مدت کوتاه مشکل ذخایر کالاهای استراتژیک ما مثل گندم و … حل شده و سیلوها همگی پر شده است.

    وی افزود: در دولت قبل 6.5 میلیون تن کالای اساسی و … به دلیل عدم هماهنگی بین بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صمت و کشاورزی دپو شده بود که این کالاها در همین ابتدای کار دولت آقای رئیسی ترخیص شد به طوری که ما برای انتقال این 6.5 تن کالا به کشور با کمبود تریلی مواجه شده بودیم.

    نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر این، بحث تزریق واکسن و واردات آن به کشور در همین مدت کوتاه از سوی دولت یک اقدام انقلابی بود که عده‌ای به دلیل شرایط راحتی که دارند این اقدامات مهم دولتی را نمی‌بینند.

    وی با اشاره به مخالفت مجلس با حذف ارز 4200 تومانی گفت: اگرچه ما در مجلس عملکرد دولت سیزدهم را قبول داریم اما علت مخالفت مجلس با ارز 4200 تومانی نگرانی در مورد مشکلات موجود در زنجیره توزیع کالا بود.

    یوسفی افزود: باید بستر لازم برای حذف ارز 4200 تومانی فراهم و مشکلات در حوزه زنجیره توزیع کالا رفع شود تا بتوانیم ارز 4200 تومانی را حذف کنیم.

    عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: ما هم می‌دانیم رانت‌‌‌هایی در بحث تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی وجود دارد و با آن به شدت مخالفیم اما همانطور که گفتم وجود مشکل در زنجیره توزیع کالا ما را بر آن داشت تا با حذف ارز 4200 تومانی مخالفت کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *