×
×
جدیدترین‌‌ها

جریانات عراق با تعامل، دولت توافق ملی را تشکیل دهند

  • کد نوشته: 33578
  • بهمن 27, 1400
  • یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: جریانات عراق باید اختلافات را کنار گذاشته، با یکدیگر تعامل کرده و دولت توافق ملی را تشکیل دهند.
    جریانات عراق با تعامل، دولت توافق ملی را تشکیل دهند

    نخست نیوز: عماد آبشناس در ارزیابی خود از تحولات و فرآیندهای سیاسی عراق برای انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر اظهار داشت : متاسفانه مشکل عراق این است که توطئه آمریکا بر روی برخی جریانات اثرگذار بوده است و بعضی از جناح های سیاسی در عراق تحت تاثیر فشار رسانه ها و القائات رسانه ای تصور می کنند آن ها در میان مردم از اکثریت برخوردار هستند.

    وی تصریح کرد: براساس این شرایط است که این جریانات تلاش می کنند تا انحصار قدرت را در دست بگیرند و اگر چنین کاری انجام شود عراق با بن بست سیاسی مواجه می شود، آن ها باید سرشان به سنگ بخورد تا دریابند باید با یکدیگر تعامل کنند و به ساختار سیاسی عراق راه یابند.
    این کارشناس‌ مسائل بین الملل همچنین بیان کرد : اگر این روند ادامه یابد نه تنها مشکلی حل نمی شود بلکه با انتخابات بعدی باز هم این مسائل سر باز می کند بدون این که مشکلی حل شده و یا ساختاری اصلاح شده باشد.
    آبشناس درباره اختلافات میان جریانات نیز اظهار داشت : اختلاف تنها در میان کردها برای پست ریاست جمهوری نیست بلکه جناح مقتدی صدر هم حاضر نیست متوجه شود که به دنبال تمامیت خواهی است با این که تعدا آرای جریان صدر به نسبت سایر جریانات شیعه کمتر است اگر چه از نظر تعداد در پارلمان اکثریت را دارند، در واقع آنگونه که خود را نشان می دهند هم در عراق محبوبیت ندارند.
    وی خاطرنشان کرد: چنین تصوری هم در میان کرد ها و هم در میان اهل تسنن برای مسلط شدن بر قدرت وجود دارد در حالی که باید با یکدیگر تعامل کرده و یک دولت توافق ملی را تشکیل دهند نه این که یک جناح تصور کند می تواند قدرت را به طور کامل در اختیار داشته باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *