×
×
جدیدترین‌‌ها

گفت‌وگوی وزیران خارجه آمریکا و انگلیس درباره مذاکرات وین

  • کد نوشته: 33383
  • بهمن 24, 1400
  • وزیران امورخارجه آمریکا و انگلیس در یک تماس تلفنی درباره مذاکرات وین و اهمیت حصول یک توافق در این رایزنی ها گفت وگو کردند.
    گفت‌وگوی وزیران خارجه آمریکا و انگلیس درباره مذاکرات وین

    به گزارش نخست نیوز ، وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه ای که روی وب سایت این وزارتخانه قرار گرفته است، اعلام کرد: آنتونی بلینکن و الیزابت تراس وزرای امورخارجه آمریکا و انگلیس عصر شنبه (به وقت محلی) به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

    بنابر این گزارش، دو طرف در این تماس تلفنی درباره بحران اوکراین و ادعای احتمال حمله روسیه به این کشور و لزوم یافتن یک راه حل سیاسی مبانی بر گفتمان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

    آنها همچنین درباره مذاکرات وین و اهمیت دست یافتن به یک توافق با ایران برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رایزنی کردند.

    به گزارش نخست نیوز ، این گفت وگو در حالی انجام شده است که دور هشتم مذاکرات ایران و ١+۴ با حضور غیرمستقیم آمریکا با هدف لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان و بازگشت واشنگتن به برجام هم اکنون در پایتخت اتریش برگزار می شود.

    نماینده روسیه در وین شب گذشته در پیامی توئیتری از دیدار و گفت‌وگو پیرامون برجام با نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین و روسای هیات‌های مذاکره‌کننده تروئیکای اروپا(آلمان،فرانسه و انگلیس) خبر داد.

    میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش نوشت: با هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا و سرپرستان سیاسی هیات‌های فرانسه، آلمان و انگلیس دیدار کردم تا درباره مسیر پیش‌رو در مذاکرات وین پیرامون برجام گفت‌وگو کنیم.

    اولیانوف همچنین روز شنبه با علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات وین و رابرت مالی مذاکره‌کننده ارشد آمریکا دیدار داشته است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *