×
×
جدیدترین‌‌ها

افتتاح 25 هزار طرح اشتغالزای صندوق کارآفرینی امید

  • کد نوشته: 32882
  • بهمن 20, 1400
  • همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر ۲۵ هزار طرح صندوق کارآفرینی امید به طور همزمان در سراسر کشور با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور افتتاح و بهره برداری شد.
    افتتاح 25 هزار طرح اشتغالزای صندوق کارآفرینی امید

    به گزارش نخست نیوز ، در آستانه ایام الله دهه فجر، ۲۵ هزار طرح اشتغالزای صندوق کارآفرینی امید با سرمایه ۱۷ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۶۵ هزار نفری در قالب طرح های خرد و خانگی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در شهرک صنعتی قرچک به بهره برداری رسید.
    همچنین یک کارخانه تولید محصولات استریل افتتاح شد که ۱۰ درصد از هزینه احداث این کارخانه توسط صندوق کارآفرینی امید تأمین شده است.
    محصولات تولیدی کارخانه آلتون تامین پویا با کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا و فرانسه رقابت می‌کند.
    سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور در این مراسم اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۱  و تبصره ۱۸  برای هر استان  ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه توسعه اشتغالزایی در نظر گرفته شده است و امیدواریم با فعالیتهایی که آغاز شده سال آینده به ثبات اقتصادی برسیم.
    وی گفت: دولت سیزدهم در مدت فعالیت، دست خود را از جیب خزانه برداشته است، دولت خزانه بدهکار را تحویل گرفته و تا سال ۱۴۰۴ بدهی دولت های قبل را پرداخت می کند اما به مردم قول می دهیم که در حوزه اقتصاد به زودی به ثبات خواهیم‌ رسید هرچند این ثبات زمان بر است.
    عبدالله رضایی – مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید – نیز در ادامه اظهار کرد: مهمترین برنامه دولت ایجاد یک میلیون و ۸۰۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ است که سهم زیادی از این مشاغل را صندوق کارآفرینی امید برعهده دارد.
    وی طرح‌های اشتغالزایی افتتاح شده را شامل ۲۳ هزار و ۶۰۰ طرح خانگی و خرد و ۱۴۰۰ طرح‌ نیمه‌تمام عنوان کرد که با تأمین هزینه‌های راه‌اندازی توسط صندوق کارآفرینی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱، ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت را مطرح کرده و با احیا و ایجاد این صندوق، به شعارهای دولت عمل خواهیم کرد.
    رضایی با اشاره به تعهد دولت در ایجاد یک میلیون و ۸۰۰ هزار فرصت شغل تا اسفند سال آینده، گفت: دولت علاوه بر این، رشد اقتصادی ۸ درصدی تا سال آینده را هدفگذاری کرده که برای تحقق این امر، باید سرمایه مورد نیاز ایجاد طرح‌ها را تأمین کرد.
    به گفته وی، دولت با پیشنهاد لایحه بودجه سال آینده و پیشنهادات هوشمندانه، منابع مالی را به طور کامل احصا کرده تا از طریق استانداران در اختیار طرح‌های اشتغالزا قرار گیرد. در لایحه بودجه سال آینده، با وجود اصلاحیه‌ها ۱۵۴ هزار میلیارد تومان منابع به این صندوق اختصاص یافته تا سهم بسزایی از ایجاد یک میلیون و ۸۰۰ هزار شغل داشته باشد.
    سید امیرحسین مدنی – معاون توسعه روستایی و امور عشایری رئیس جمهور نیز در مراسم افتتاح همزمان ۲۵ هزار طرح اشتغالزای صندوق کارآفرینی امید که به میزبانی شهرک صنعتی قرچک برگزار شد، گفت: توجه دولت سیزدهم به حوزه روستایی بسیار زیاد است و اقتصاد روستایی و کسب و کار در دولت سیزدهم با اهمیت برشمرده شده است.
    وی گفت: در سال آینده در حوزه روستایی ۵۰۰ هزار شغل ایجاد می شود که بازگشت به روستاها را موجب خواهد شد.
    معاون توسعه روستایی و امور عشایری رییس جمهور افزود: در روستاها با تعطیلی واحدهای تولیدی مواجه بودیم و اگر بخواهیم واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل را محاسبه کنیم به ۱۰۰ هزار واحد می رسد که این واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل با کمک صندوق کار آفرینی امید احیا و شکوفا خواهند شد.
    به گفته مدنی، در سال آینده با کمک صندوق کار آفرینی امید ۴۰۰۰ واحد مجدد احیا شده و احیای حدود  ۲۰۰۰ واحد نیز در روستاها انجام خواهد گرفت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *