×
×
جدیدترین‌‌ها

شورای مرکزی فلسطین پایان همکاری و تعهداتش به توافقنامه ها با اسرائیل را اعلام کرد

  • کد نوشته: 32845
  • بهمن 20, 1400
  • شورای مرکزی فلسطین از رئیس جمهور آمریکا خواست کنسولگری این کشور در قدس شرقی و دفتر نمایندگی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) را در واشنگتن بازگشایی کند.
    شورای مرکزی فلسطین پایان همکاری و تعهداتش به توافقنامه ها با اسرائیل را اعلام کرد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، شورای مرکزی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، ما از دولت آمریکا می‌خواهیم به اظهارات خود درباره پایبندی به راهکار تشکیل “دو کشور”، توقف شهرک سازی، توقف سیاست اخراج و پاکسازی نژادی فلسطینی‌ها در محله‌های قدس و حفظ وضعیت تاریخی مسجد الاقصی و توقف نقض‌های اسرائیل عمل کند.

    این شورا همچنین خواهان بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی و دفتر نمایندگی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) شد. شورای مرکزی فلسطین از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست تعهدات خود را به صورت عملی انجام داده و آن را به موافقت اسرائیل ربط ندهد.

    شورای مرکزی فلسطین علاوه بر این از تصمیم خود برای پایان تمام تعهدات ساف در تمام توافق‌ها با رژیم صهیونیستی و در راس آن تعلیق به رسمیت شناختن اسرائیل تا زمان به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی و توقف شهرک سازی خبر داد.

    همچنین از توقف هماهنگی امنیتی با اسرائیل خبر داده و خواهان مشخص شدن روند اصول انتقال از مرحله تشکیلات خودگردان به مرحله کشور دارای حاکمیت شد.

    این شورا بر حق ملت فلسطین برای مقاومت در برابر اسرائیل و حمایت کامل از مقاومت مردمی و فراهم کردن نیازهای آن در مقابله با تجاوزات شهرک نشینان تاکید کرد.

    این شورا درباره آینده تشکیلات خودگردان فلسطین و انتخابات از جنبش حماس خواست موانعی را بر سر برگزاری انتخابات قانونگذاری و ریاستی در نوار غزه ایجاد نکند.

    این شورا خواهان ادامه همکاری برای تشکیل دولت وحدت ملی شد و کمیته اجرایی را به بازسازی ساختار نهادهای تشکیلات خودگردان فلسطین منسجم با اصول تثبیت حاکمیت کشور فلسطین مکلف کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *