×
×
جدیدترین‌‌ها

سفیر آمریکا:
کره‌شمالی روی مایحتاج مردمش تمرکز کند، نه موشک

  • کد نوشته: 32784
  • بهمن 19, 1400
  • ایالات متحده از کره‌شمالی خواست به برنامه‌های موشک بالستیک و هسته‌ای خود پول تزریق نکند و نیازهای مردم خودش را مقدم بداند، این در حالیست که روسیه و چین تحریم‌ها را علت وخامت وضعیت انسانی در این کشور آسیایی تارک دنیا می‌دانند.
    کره‌شمالی روی مایحتاج مردمش تمرکز کند، نه موشک

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل دوشنبه گفت: ما از “جمهوری دموکراتیک خلق کره” (کره‌شمالی) می‌خواهیم تا با احترام به حقوق بشر، عدم تامین مالی برای تسلیحات کشتار جمعی غیرقانونی خود و برنامه موشک‌های بالستیک‌اش و اولویت قرار دادن نیازهای مردم خودش، به رفاه مردم خودش تعهد نشان دهد.

    کره‌شمالی از سال ۲۰۰۶ بابت برنامه‌های موشک بالستیک و هسته‌ای خود به دست سازمان ملل تحریم شده است. در ماه نوامبر، روسیه و چین تلاشی از سال ۲۰۱۹ را احیا کردند تا از سطح تحریم‌های سازمان ملل علیه کره‌شمالی برای آنچه تلاش برای ارتقای وضعیت انسانی خواندند، بکاهند. این حرکت با حمایت یا تعامل اندک اعضای شورای امنیت مواجه شد، بنابراین روسیه و چین آن را به رای نگذاشتند.

    دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت: اگر قرار باشد این شورا به مردم عادی کره فکر کند و نه صرفا وضعیت ژئوپولیتیکی، این پیشنهاد کسب حمایت‌ها را تضمین می‌کند. ما عمیقا باور داریم که تشکیلات تحریم‌های شورای امنیت نیازمند دوز قوی انسان‌پروری است.

    براساس گزارش محرمانه سازمان ملل که شنبه به دست رویترز رسید، وضعیت انسانی کره‌شمالی بابت محدودیت‌های مرتبط با کرونا “همچنان رو به وخامت” می‌رود.

    روسیه و چین همچنین از نشست روز دوشنبه شورای امنیت برای انتقاد از تحریم‌های یک‌جانبه استفاده کردند اما از کشوری نام نبردند. ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل درباره چنین کشورهای گفت: آنها دیوانه‌وار این کشورها را راست و چپ تحت فشار می‌گذارند، به نحوی که به نظر می‌رسد آنها اعتیاد داشته باشند.

    در ادامه توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل هم درباره تلاش‌هایی برای “انتقاد و غیر مشروع نشان دادن تحریم‌های یک‌جانبه به عنوان امری غیر قانونی” ابراز نگرانی کرد و گفت ایالات متحده چنین مواضعی را قویا رد می‌کند.

    برچسب ها کره شمالی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *