×
×
جدیدترین‌‌ها

اختلافات در نشست سران آفریقا بر سر عضویت رژیم صهیونیستی و نگرانی دیپلمات‌ها

  • کد نوشته: 32610
  • بهمن 17, 1400
  • نشست سران اتحادیه آفریقا در پایتخت اتیوپی درحالی وارد دومین روز خود می‌شود که منابع خبری از اختلاف میان حاضران در روز نخست این نشست درباره عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در این اتحادیه خبر دادند.
    اختلافات در نشست سران آفریقا بر سر عضویت رژیم صهیونیستی و نگرانی دیپلمات‌ها

    به گزارش نخست نیوز ، خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که جلسه افتتاحیه نشست سران آفریقا در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی شاهد اختلافات علنی میان حاضران در نشست بر سر عضویت رژیم صهیونیستی در این اتحادیه بود.

    در همین حال، خبرگزاری رویترز اعلام کرد؛ یک پیش نویس برای این نشست تهیه شده است و در آن نیجریه، الجزایر، آفریقای جنوبی و بلوک‌های منطقه‌ای جنوب آفریقا فشارهایی را جهت لغو عضویت ناظر برای رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا وارد کرده‌اند.

    طبق این گزارش، برخی دیپلمات‌ها نگران این مسئله هستند که اختلافات بر سر رژیم صهیونیستی توجه و تمرکز سران آفریقا بر مسائل مهم منطقه؛ ازجمله درگیری‌های اتیوپی و ناآرامی‌ها در سودان دور کند.

    نشست دو روزه سران اتحادیه آفریقا شنبه در آدیس آبابا با حضور تعدادی از رهبران کشورها و نهادهای آفریقایی آغاز شد و قرار است امروز نیز ادامه داشته باشد.

    آبی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی در افتتاحیه این نشست گفت: باید ما به صورت دسته جمعی اصرار کنیم که درخواست آفریقا را برای دستیابی به دو کرسی دائم و پنج کرسی غیردائم در شورای امنیت قبول کنند.

    قرار است که شرکت کنندگان در این اجلاس تعدادی از موضوعات از جمله تلاش اتحادیه آفریقا برای مقابله با همه گیری کرونا، مجموعه کودتاها و تلاش برای به دست گرفتن قدرت در تعدادی از کشورهای این قاره را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *