×
×
جدیدترین‌‌ها

درخواست گروه‌های فلسطینی برای اخراج اسرائیل از اتحادیه آفریقا

  • کد نوشته: 32498
  • بهمن 16, 1400
  • گروه‌های فلسطینی از کشورهای عربی و آفریقایی که در نشست امروز(شنبه) سران اتحادیه آفریقا شرکت می‌کنند خواستند با عضویت رژیم صهیونیستی در این اتحادیه مخالفت کنند.
    درخواست گروه‌های فلسطینی برای اخراج اسرائیل از اتحادیه آفریقا

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جنبش حماس در بیانیه‌ای از حاضران در نشست سران اتحادیه آفریقا که امروز (شنبه) برگزار می‌شود خواست با قبول عضویت رژیم صهیونیستی در این اتحادیه مخالفت کنند.

    این جنبش اعلام کرد: قبول عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا حتی به عنوان عضو ناظر نقض آشکار منشور حقوق بشر آفریقا و اصول و ارزش‌ها و نظام اساسی این اتحادیه است که براساس مبارزه با نژادپرستی است و بر پایان استعمار و حق تعیین سرنوشت ملت‌ها تاکید دارد.

    نشست سران اتحادیه آفریقا امروز در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی با مشارکت روسای جمهور و نخست وزیران کشورهای آفریقایی برگزار می‌شود و درخواست قبول اسرائیل به عنوان عضو ناظر این اتحادیه را بررسی می‌کنند.

    حماس اعلام کرد: ما از آزادگان در قاره آفریقا می‌خواهیم همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کرده و برای ممانعت از قبول دولت نژادپرست اسرائیل در اتحادیه آفریقا فشار بیاورند چرا که دولت اشغالگر و تروریستی اسرائیل مرتکب انواع جنایت‌ها در حق ملت فلسطین و مقدسات آن شده و به سیاست پاکسازی نژادی براساس گزارشات تعدادی از نهادهای حقوقی بین‌المللی از جمله عفو بین الملل ادامه می‌دهد.

    جنبش فتح نیز از کشورهای آفریقایی خواست از این نشست برای اخراج اسرائیل و تقویت اصول همبستگی میان ملت‌ها استفاده کنند.

    یامن قدیح، سخنگوی جنبش فتح در الجزایر اعلام کرد: ما از هر اقدامی برای رسوا کردن اسرائیل استقبال می‌کنیم و امیدواریم که در این نشست عضویت اسرائیل به عنوان ناظر لغو شود. ما از تلاش‌های الجزایر برای درج پرونده اخراج اسرائیل از عضویت اتحادیه آفریقا استقبال می‌کنیم.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *