×
×
جدیدترین‌‌ها

اسرائیل در جنوب اراضی اشغالی سامانه پدافند هوایی لیزری مستقر می‌کند

  • کد نوشته: 32215
  • بهمن 14, 1400
  • نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آمادگی ارتش این رژیم برای استقرار سامانه‌های پدافند هوایی لیزری در جنوب اراضی اشغالی خبر داد.
    اسرائیل در جنوب اراضی اشغالی سامانه پدافند هوایی لیزری مستقر می‌کند

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد که ارتش این رژیم طی یک سال سامانه پدافند هوایی مبتنی بر لیزر را در جنوب اراضی اشغالی مستقر خواهد کرد.

    وی در این باره گفت: این اقدام در میان مدت و دراز مدت این امکان را برای ما فراهم می‌کند که اسرائیل را با دیوار لیزری محافظت کنیم که از ما در برابر موشک‌ها، پهپادها و سایر تهدیدات دفاع می‌کند و در واقع قوی “دشمن” را از در اختیار داشتن اهرمی قوی محروم می‌کند.

    نفتالی بنت همچنین تصریح کرد: هزینه این تکنولوژی جدید در مقایسه با رهگیری راکت‌ها با موشک کم‌تر است.

    وی ادامه داد: این سامانه در مرحله نخست به صورت آزمایشی راه اندازی می‌شود و سپس به صورت واقعی به کار گرفته خواهد شد.

    طبق این گزارش، قرار است که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با همکاری شرکت‌های سازنده صنایع نظامی و پدافندی “البیت سیستمر” و “رافائل” سه نسخه از این سامانه جدید را تولید کنند که یکی از آنها غیرقابل انتقال است و در مرزهای این رژیم مستقر می‌شود و نسخه دوم به واسطه یک سکوی ویژه قابل حمل است و نسخه سوم نیز قابلیت نصب بر روی هواپیما است.

    در همین حال، شبکه “مکان” رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی در وزارت جنگ این رژیم اعلام کرد که آزمایش این سامانه در نیمه دوم سال جاری میلادی انجام خواهد شد و در ابتدای سال آتی به صورت عملیاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها رژیم صهیونیستی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *