×
×
جدیدترین‌‌ها

موشک‌های کره‌شمالی، محور بحث وزرای خارجه آمریکا و ژاپن

  • کد نوشته: 32135
  • بهمن 14, 1400
  • وزیران امور خارجه آمریکا و ژاپن در تماسی تلفنی درباره آزمایش‌های موشکی اخیر کره‌شمالی، تقویت ائتلاف واشنگتن – توکیو و اوضاع امنیتی پیرامون اوکراین به گفت‌وگو پرداختند.
    موشک‌های کره‌شمالی، محور بحث وزرای خارجه آمریکا و ژاپن

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد: یوشیماسا هایاشی، وزیر خارجه ژاپن و آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی او درباره برنامه هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی، از جمله پرتاب موشک بالستیک در ۳۰ ژانویه، متفق‌القول نگران هستند که چنین اقداماتی تهدیدی برای صلح و ثبات ژاپن، منطقه و کل جامعه بین‌المللی است.

    در این بیانیه آمده است: طرفین همچنین بر روی هماهنگی نزدیک بین ژاپن و ایالات متحده و همچنین میان ژاپن، ایالات متحده و کره‌جنوبی به منظور خلع سلاح هسته‌ای کامل کره‌شمالی مطابق با مفاد قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد توافق کردند.

    منابع دیپلماتیک گفتند که پس از آزمایش‌های موشکی اخیر کره‌شمالی که در عرض یک ماه بی‌سابقه بوده است، دولت آمریکا از شورای امنیت خواست تا روز پنجشنبه نشستی فوق‌العاده برای رسیدگی به این مساله برگزار کند.

    این درخواست آمریکا پس از آن مطرح شد که کره‌شمالی طی هفته جاری قوی‌ترین آزمایش موشکی خود را از سال ۲۰۱۷ انجام داد. احتمالا روسیه که ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را در ماه فوریه برعهده دارد، با برگزاری این نشست که قرار است پشت درهای بسته برگزار شود، موافقت کند.

    کره‌جنوبی بر این باور است که پیونگ‌یانگ ممکن است به زودی تهدید خود مبنی بر از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای یا شلیک موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را عملی کند.

    اخیرا پیونگ‌یانگ هفتمین آزمایش موشکی خود از ابتدای سال جاری تاکنون را تایید کرد. آخرین مرتبه‌ای که کره‌شمالی در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی آزمایش انجام داده در سال ۲۰۱۹ پس از شکست مذاکرات کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *