×
×
جدیدترین‌‌ها

طالبان دانشگاه‌های دولتی را بازگشایی می‌کند اما هیچ سخنی از دانشجویان خانم نیست

  • کد نوشته: 32012
  • بهمن 12, 1400
  • وزیر آموزش عالی موقت افغانستان از بازگشایی دانشگاه‌های دولتی این کشور که از زمان به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در اوت سال ۲۰۲۱ بسته شده بودند، خبر داد اما هیچ اشاره‌ای به اینکه آیا دانشجویان خانم قادر خواهند بود مجددا به کلاس‌های درس بازگردند یا خیر، نکرد.
    طالبان دانشگاه‌های دولتی را بازگشایی می‌کند اما هیچ سخنی از دانشجویان خانم نیست

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، شیخ عدالباقی حقانی، وزیر آموزش عالی موقت افغانستان در کنفرانسی خبری در کابل گفت: دانشگاه‌ها در ولایت‌های گرم‌تر از دوم فوریه (۱۳ بهمن ماه) باز خواهند شد در حالی که دانشگاه‌ها در ولایت‌های سردتر از ۲۶ فوریه (هفتم اسفندماه) باز خواهند شد.

    وی درباره اینکه آیا تدابیری برای حضور دانشجویان خانم در دانشگاه‌ها در نظر گرفته‌اند یا خیر و اینکه این تدابیر چه خواهند بود حرفی نزد. مقامات طالبان در گذشته اشاره کرده بودند که زنان می‌توانند در کلاس‌های جداگانه آموزش ببینند.

    تاکنون دولت طالبان دبیرستان‌های پسرانه را تنها در بخش‌هایی از افغانستان بازگشایی کرده است. برخی دانشگاه‌های غیردولتی بازگشایی شده‌اند اما در بسیاری از موارد دانشجویان خانم قادر به بازگشت به کلاس‌های درس نبوده‌اند.

    همزمان با اینکه طالبان به دنبال دریافت کمک‌های خارجی بیشتر و آزاد کردن اموال و دارایی‌های افغانستان در خارج از کشور است، دولت‌های غربی آموزش برای دانشجویان خانم را به عنوان یکی از خواسته‌های کلیدی خود مطرح کرده‌اند.

    طالبان ۱۵ اوت سال ۲۰۲۱ همزمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، زمام امور این کشور را در دست گرفت.

    برچسب ها طالبان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *