×
×
جدیدترین‌‌ها

جذب سرمایه‌گذار خارجی آوردن دانش فنی است، نه واردات صِرف

  • کد نوشته: 31536
  • بهمن 6, 1400
  • مدیرعامل یک شرکت فناور در حوزه ICT با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذارهای خارجی در صنعت ICT، گفت: جذب سرمایه‌گذار خارجی، آوردن دانش فنی به کشور است، نه واردات صِرف که همیشه ما را وابسته می‌کند.
    جذب سرمایه‌گذار خارجی آوردن دانش فنی است، نه واردات صِرف

    به گزارش نخست نیوز ، میثم عطارزادگان ، تاکید کرد: سیر تحولات ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران همچون ذات تغییرپذیر فناوری‌هایی که بر بستر آن شکل گرفته، در هر برهه‌ای از زمان، چهره عوض کرده و شرایط امروز کشور رقم زده است. حوزه ICT یک حوزه بسیار پویا و دینامیک است که تغییرات در آن بسیار سریع رخ می‌دهد و هر روز با نوعی از سرویس و فناوری‌های جدید و تحول‌آفرین روبرو هستیم که این فناوری‌ها آینده تمام تعاملات و مباحث اقتصادی، اجتماعی را تحت تاثیر قرار خواهند داد. با وجود این فناوری‌ها مباحثی مانند اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال عینیت پیدا کرده که این سرعت در تغییر فناوری‌ها نیازمند توجه ویژه‌ و داشتن آمادگی‌های لازم است‌.

    دبیر کمیسیون حقوقی، مالی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران به برخی مشکلات این حوزه اشاره و اظهار کرد: ما برای رشد به ارتباطات جهانی نیاز داریم و در این میان با موانعی همچون ارتباط با بانک‌های بزرگ جهانی، صادرات و واردات روبه‌رو هستیم. از سوی دیگر یکی از بزرگ‌ترین موانع ما در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و گسترش تولید، بحث قوانین گمرکی است که باید این موانع نیز رفع شود تا شاهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشیم.

    وی در عین حال بیان کرد: یکی از مواردی که باید برای محقق شدن سرمایه‌گذاری در صنعت ICT انجام داد، جذب سرمایه‌گذارهای خارجی است که اگر این مهم انجام شود، خلأ بسیاری که در این صنعت وجود دارد تا حدودی پر می‌شود. جذب سرمایه‌گذار خارجی، آوردن دانش فنی به کشور است، نه واردات صِرف که همیشه ما را وابسته می‌کند. قبول داریم که دولت در جهت مشارکت بیشتر بخش خصوصی در صنعت ICT تلاش و حرکت می‌کند اما ابعاد این ماجرا تنها در چارچوب حوزه وزارت ICT نیست. به عبارت دیگر، برای نتیجه دادن این موضوع باید بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف با یکدیگر همکاری و همراهی کنند.

    این مدیر شرکت فناور حوزه ICT همچنین اظهار کرد: اگر سرمایه‌گذاری کافی در این حوزه و به‌ویژه حوزه ارتباطات انجام نشود، در آینده با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد که این چالش باید هرچه سریع‌تر حل شود. بخشی از سرمایه‌گذاران این صنعت در ایران، یا نگاهشان صرفا مالی است یا صرفا ICT، درواقع می‌توان گفت شناخت درستی ندارند و روی حوزه‌های غیرکاربردی سرمایه‌گذاری می‌کنند که باید به این موضوع نیز فکری کرد. موضوع نهادهای بالادستی و تعدد نهادهای تصمیم‌گیری در حوزه ICT نیز از دیگر چالش‌های مهم این حوزه است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *