×
×
جدیدترین‌‌ها

آمریکا، روسیه را به کنترل گسترده صادرات علیه صنایع روسی تهدید کرد

  • کد نوشته: 31329
  • بهمن 4, 1400
  • یک مقام ارشد دولت واشنگتن به پایگاه خبری هیل تایید کرد که آمریکا تهدید کرده است در صورت حمله مسکو به اوکراین، از کنترل گسترده صادرات علیه صنایع کلیدی روسیه استفاده خواهد کرد.
    آمریکا، روسیه را به کنترل گسترده صادرات علیه صنایع روسی تهدید کرد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از پایگاه خبری هیل، این تهدید ابتدا در روزنامه واشنگتن پست گزارش شد؛ تهدیدی که به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه که دست کم ۱۰۰ هزار نیرو و سرباز را در مرز اوکراین مستقر کرده است، یادآور می‌شود که اگر به اوکراین حمله کند، آمریکا با این اقدام و تهدید تلافی خواهد کرد.

    این مقام ارشد دولت با اشاره به این که دولت آمریکا با متحدانش درخصوص این اقدامات گفت‌وگو می‌کند، اظهار کرد: هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است اما ما باید فشارها را علیه کرملین افزایش دهیم.

    این مقام رسمی عنوان داشت که دولت در حال بررسی اعمال قانون درخصوص محصولات خارجی جهت کنترل صادرات به روسیه است.

    به گفته این مقام، این قانون می‌تواند به طور گسترده‌ای بخش‌های هوش مصنوعی، بخش دریایی، دفاعی و هوانوردی غیرنظامی روسیه را مورد هدف قرار دهد.

    استفاده از این قانون و کنترل صادرات بیانگر این است که دولت آمریکا درخصوص نرم افزار، فناوری و تجهیزات میکروالکترونیک برتر است.

    طبق گزارش واشنگتن پست، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، از این قانون علیه شرکت مخابراتی چینی “هواوی” استفاده کرد و موجب شد که درآمد سالانه این شرکت در سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا کند.

    جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و مقاماتش، کرملین را در این خصوص تهدید کرده‌اند و گفته‌اند که اگر سربازان و نیروهای روسی از مرز اوکراین عبور کنند، “پیامدهای سنگین اقتصادی” را برای روسیه به دنبال خواهد داشت.

    بایدن صراحتا چیزی درخصوص اعزام سرباز به منطقه و جلوگیری از حمله احتمالی تایید نکرده است اما او خاطرنشان کرد که درصورت حمله روسیه به اوکراین، واشنگتن سربازان بیشتری را برای تقویت دفاع ناتو اعزام خواهد کرد.

    بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه گفت که روسیه در صورت حمله به اوکراین “هزینه گزافی” را پرداخت خواهد کرد. مقامات روسی بارها برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین را رد کرده‌اند، اما کرملین حدود ۱۰۰ هزار سرباز را در نزدیکی مرزهای اوکراین جمع‌آوری کرده است، که غرب می‌گوید این تجمع برای جنگی آماده می‌شود تا از پیوستن اوکراین به ائتلاف امنیتی غربی ناتو جلوگیری کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *