×
×
جدیدترین‌‌ها

صدراعظم آلمان نسبت به تاثیرات احتمالی تحریم‌های ضد روسی علیه غرب هشدار داد

  • کد نوشته: 31310
  • بهمن 4, 1400
  • صدراعظم آلمان تاکید کرد، بحران پیرامون اوکراین باید از طریق دیپلماسی حل شود اما اگر کار به اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه کشید، غرب باید از تاثیرات احتمالی این تحریم‌ها بر خودش حذر کند.
    صدراعظم آلمان نسبت به تاثیرات احتمالی تحریم‌های ضد روسی علیه غرب هشدار داد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری تاس، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در مصاحبه‌ای با روزنامه زوددویچه تسایتونگ در پاسخ به این سوال که آیا این کشور در صورت تحریم‌های احتمالی علیه پروژه نورد استریم ۲ زیان‌هایی را تحمل خواهد کرد یا خیر، گفت: در چنین موردی که امیدوارم هرگز رخ ندهد، باید به شیوه‌ای معقولانه عمل کنیم.

    وی افزود: ضروری است که موثرترین اقدامات را انتخاب کنیم. به طور همزمان، ضروری است که درک کنیم این تصمیم چه پیامدهایی برای ما خواهد داشت. هیچ‌کس نباید خیال کند که اقداماتی که اتخاذ می‌کنیم هیچ پیامدی برای ما نخواهد داشت.

    شولتس تاکید کرد: ما درباره اقدامات احتمالی با متحدان توافق می‌کنیم. ما باید در صورت لزوم برای وارد عمل شدن آماده باشیم.

    وی درباره وضعیت اوکراین گفت: ما در حال حاضر در وضعیت بسیار جدی هستیم. اتحادیه اروپا و آمریکا هر دو معتقدند که اقدام تهاجمی روسیه علیه اوکراین بهای سنگینی خواهد داشت.

    اخیرا رسانه‌های غربی و اوکراینی گزارشاتی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین منتشر کرده‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین پیش‌تر چنین بیانیه‌هایی را به عنوان بیانیه هایی “پوچ و بی‌پایه و اساس” که هدف‌شان تنها تشدید تنش هاست، محکوم کرد. وی تاکید کرده که روسیه تهدید برای هیچ کشوری نیست اما هشدار داد که تلاش ها برای استفاده از زور برای حل بحران در جنوب شرق اوکراین پیامدهای بسیار جدی به همراه خواهد داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *