×
×
جدیدترین‌‌ها

ابراز نگرانی کاخ سفید درباره بیانیه انگلیس درباره طرح‌های روسیه برای اوکراین

  • کد نوشته: 31254
  • بهمن 4, 1400
  • کاخ سفید، بیانیه وزارت خارجه انگلیس درباره برنامه‌های ادعایی مسکو برای تشکیل یک دولت طرفدار روسیه در اوکراین را "مایه نگرانی" توصیف کرد.
    ابراز نگرانی کاخ سفید درباره بیانیه انگلیس درباره طرح‌های روسیه برای اوکراین

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری تاس، امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: این نوع توطئه و دسیسه‌چینی عمیقا مایه نگرانی است. مردم اوکراین حق دارند که آینده خودشان را به دست خودشان تعیین کنند و ما در کنار شرکای منتخب دموکراتیک خودمان در اوکراین ایستاده‌ایم.

    پیشتر وزارت خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای گفته بود که رهبری روسیه در نظر دارد یک دولت روس‌گرا را در اوکراین بر سر کار آورد و ریاست کابینه هم بر عهده یوگن مورایف، قانونگذار سابق اوکراین باشد. در واکنش به آن، وزارت خارجه روسیه از همکاران انگلیسی خود خواسته تا از اقدامات تحریک‌آمیز خودداری کنند.

    مورایف ۴۵ ساله یک سیاستمدار روس‌گراست که با همبستگی اوکراین با غرب مخالفت می‌کند. براساس آخرین نظرسنجی‌ها که دسامبر ۲۰۲۱ انجام شد، او با کسب ۶.۳ درصد حمایت، جزو هفت نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اوکراین است.

    آقای مواریف به روزنامه انگلیسی آبزرور گفت: روز مرا ساختید. به نظر می‌رسد وزارت خارجه انگلیس آشفته است. این اصلا منطقی نیست. من در روسیه منع شده‌ام. نه فقط این، بلکه پول شرکت‌های پدرم هم در آنجا بلوکه شده است.

    این سیاستمدار سابق اوکراین که از ۲۵ دسامبر ۲۰۱۸ نامش در فهرست تحریم‌های روسیه وارد شده است، همچنین به روزنامه تلگراف گفت: من از اتهام‌زنی انگلیس شگفت‌زده شدم. به عنوان فردی که نامش چهار سال است در فهرست تحریم‌های روسیه قرار دارد، فردی که از سفر به روسیه به بهانه “تهدید امنیت ملی” منع شده و فردی که دارایی‌های پدرش در روسیه بلوکه شده، باید بگویم اظهارنظر درباره بیانیه وزارت خارجه انگلیس سخت است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *