×
×
جدیدترین‌‌ها

دو پیام اخیر انصارالله یمن به امارات

  • کد نوشته: 31046
  • بهمن 2, 1400
  • یک کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: حمله اخیر انصارالله یمن به برخی از مکان‌های استراتژیک امارات دارای دو پیام سیاسی و نظامی به این کشور است .
    دو پیام اخیر انصارالله یمن به امارات

    به گزارش نخست نیوز ، مجتبی امانی با بیان اینکه حمله اخیر انصارالله به امارات که طی سالهای اخیر همراه با ائتلاف سعودی نقش عمده ای در محاصره و اشغال یمن داشته است، نشان داد که توانمندی‌های نظامی انصارالله نسبت به ابتدای وقوع  این جنگ بسیار پیشرفت کرده و افزایش یافته است، اظهار کرد: این در حالی است که ائتلاف سعودی  به رهبری عربستان در باتلاق یمن گرفتار شده و نمی داند که چگونه می تواند از این باتلاق با آسیب و هزینه  کمتری خارج شود .

    وی با بیان اینکه در این ایام عربستان سعودی و ائتلاف همراهش در حمله به یمن به  موفقیت و پیشرفت جدیدی دست پیدا نکرده‌اند، افزود: پس از حمله انصارالله به امارات، ائتلاف سعودی اقدام به انجام حملات جدیدی علیه مردم یمن کرد ولی واقعیت این است آنها از جمله اماراتی ها توقع چنین پیشرفت و  حملاتی را از انصارالله نداشتند.

    این دیپلمات پیشین کشورمان  با بیان اینکه معادلات در یمن با توجه به تحولات جدید به نفع انصارالله در حال پیشروی است، گفت : حملات صورت گرفته به یمن بعد از حمله انصارالله به امارات بیش از اینکه یک اقدام اماراتی برای پاسخگویی باشد و حتی یک اقدام مشترک، یک اقدام سعودی بود .

    این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه حمله اخیر به امارات هوشمندانه بود و دارای دو پیام سیاسی و نظامی به این کشور  بود ،افزود : در واقع انصارالله به امارات این پیام را داد که اگر دخالت ها و حملات خود در یمن را کاهش دهد و نیروهای خود را از یمن  بیرون ببرد ، انصارالله نیز  از این به بعد حمله به عمق سرزمینی امارات را در دستور کار خود نخواهد داشت، آنها همچنین با این حمله قدرت دفاعی و نظامی خود را  به رخ ائتلاف سعودی از جمله امارات کشاندند.

    امانی همچنین اظهار کرد:  بعد از گذشت ۷ سال حمله سعودی و همپیمانانش به یمن  در حال حاضر می بینیم که تحولات در این منطقه به نفع سعودی نیست و انصارالله  این پیام را به امارات داد که اگر راه خود را از سعودی در این زمینه جدا کند و از  ادامه حملات در یمن کناره‌گیری کند می تواند در امان باشد و گرنه این وضعیت ادامه خواهد داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *