×
×
جدیدترین‌‌ها

به همت سازمان بین‌المللی OSEC
برگزاری نمایشگاه عکس زعفران در موزه بزرگ خراسان

  • کد نوشته: 30640
  • دی 27, 1400
  •  این نمایشگاه با موضوع میراث و گردشگری کشاورزی و با تاکید بر کشت طلای سرخ در موزه بزرگ خراسان، فعالیت خود را از 24 دیماه 1400 آغاز نموده است.
    برگزاری نمایشگاه عکس زعفران در موزه بزرگ خراسان

    به گزارش نخست نیوز ، برگزاری این رویداد که با حمایت‌های سازمان بین‌المللی مدیریت تولید و صادرات زعفران (OSEC) بوده، ثمره تور عکاسی جمعی از هنرمندان استان در شهرستان تربت حیدریه است، زحمات و مشقت‌هایی که کشاورزان و زعفران‌کاران در شرایط دشوار آب‌وهوایی متحمل می‌شوند، به تصویر کشیده شده است؛ زحماتی که ثمره آن، محصول گران‌بهایی به نام «زعفران» است.

    محمدجعفر جراح نجفی، دبیر نمایشگاه دوسالانه عکاسان خراسان رضوی نیز تصریح کرد: با آمیختن تجربه پیشکسوتان و پویایی عکاسان جوان و مبتنی بر آتش‌به‌اختیاری فرهنگی، در گام دوم انقلاب اسلامی، طی طریق نموده تا در قامت هنر، بار دیگر دوسالانه‌ای نو را برپا کنیم؛ امیدواریم که در این مسیر بتوان به اهداف مدنظر خود دست یابیم.

    مهدی زابل‌عباسی، رئیس هیات مدیره موسسه عکاسان خراسان رضوی و عضو هیات مدیره انجمن هنرهای تجسمی استان در حاشیه این نمایشگاه با بیان اینکه در این فضا، 54 اثر عکاسی از 38 عکاس استان به نمایش درآمده و در معرض دید عموم قرار گرفته است، اظهارکرد: خاستگاه «زعفران»،خراسان بوده و برهمین اساس، سعی شده تا در این نمایشگاه، عکاسان تمام شهرهای استان همچون تربت حیدریه، قوچان، چناران، سبزوار، فردوس، درگز، گناباد و … را پوشش دهیم.

    محمدرضا لطفی، از عکاسان پیشکسوت حاضر در این نمایشگاه، «نمایشگاه عکس زعفران» را یکی از سرآمدترین نمایشگاه‌های عکس دانست و اظهارکرد: برخی از آثار نمایش داده شده در این نمایشگاه، عکس‌هایی در تراز جهانی هستند و بسیار باکیفیت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *