×
×
جدیدترین‌‌ها

نگرانی سوئد از اجابت تضمین‌های امنیتی روسیه از سوی ناتو

  • کد نوشته: 29796
  • دی 18, 1400
  • فرمانده نیروهای مسلح سوئد گفت، اگر ناتو با درخواست‌های روسیه مبنی بر توقف پیشروی‌هایش موافقت کرده و برخی از فعالیت‌های خود را در اروپا متوقف کند، استراتژی امنیتی سوئد به طور کامل تضعیف می‌شود.
    نگرانی سوئد از اجابت تضمین‌های امنیتی روسیه از سوی ناتو

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه ماه گذشته میلادی درخواست‌هایی را فهرست بندی کرد که کشورهای اروپایی غیر عضو ناتو چون سوئد به شدت از آن نگران شده‌اند و همین مساله باعث شده تا این کشورها روابطشان را با ناتو با وجود اینکه قصدی برای پیوستن به آن ندارند، تقویت کنند.

    دولت سوئد از آن زمان تاکنون فعالیت‌های دیپلماتیک خود را تشدید کرده و “ماگدانلا آندرسون”، نخست وزیر این کشور با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفتگو کرده است.

    وی در توئیتی نوشت: از ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو بابت گفتگو درباره اهمیت حمایت از نظم و امنیت اروپایی و تعمیق روابط و همکاری‌ها بین سوئد و ناتو قدردانی می‌کنم.

    در این میان، آن لینده، وزیر خارجه سوئد نیز با “یان فینر”، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار کرد و این دیدار در حالی صورت گرفت که “مایکل بیدن”، فرمانده نیروهای مسلح سوئد به روزنامه داجنس نایهتر گفت: پیشنهادها برای یک دستور امنیتی جدید ساختار سیاستگذاری امنیتی ما را نابود می‌کند.

    وی ادامه داد: هدف ما این است که در تمامی زمینه‌ها قدرت دفاعی قوی‌تر شویم و دفاع خود را توسعه بخشیم. اما این مساله به همکاری پیشرفته بین‌المللی بستگی دارد.

    دیپلمات‌های ناتو گفته‌اند که روسیه نمی‌تواند پیشروی بیشتر این ائتلاف را وتو کند و این ائتلاف نظامی حق دارد تا درباره موضع نظامی خودش تصمیم بگیرد.

    مسکو گفته که درخواست‌هایش برای کاهش تنش در اروپا و از بین بردن بحران در اوکراین ضروری است و این درحالیست که کشورهای غربی روسیه را متهم می‌کنند که می‌خواهد پس از استقرار نیروهایش در نزدیکی مرز با اوکراین دست به اقدامی نظامی علیه این کشور بزند. مسکو اما تلاش و برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین را رد می‌کند.

    در میان درخواست‌های روسیه می‌توان به توقف پیشروی‌های بیشتر ناتو و الحاق اوکراین به ائتلاف مذکور و همچنین متوقف ساختن فعالیت‌های نظامی ناتو در اوکراین، شرق اروپا، قفقاز و آسیای میانه اشاره کرد.

    برچسب ها روسيه سوئد ناتو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *